2030-ra minden negyedik eladott Mazda elektromos lesz

0

A Mazda jelenleg egyetlen elektromos autóval rendelkezik, az is egy belsőégésű motorral szerelt modellből került kialakításra, melynek rengeteg előnye és hátránya is van. A tisztán elektromos autók tekintetében az a legtisztább ügy, ha egy olyan padlólemezre tudják megépíteni azokat, amit az alapoktól ehhez a hajtáslánchoz terveztek. Egyre több gyártó ismerte fel ennek előnyeit, melyek között leginkább a költséghatékony gyártás a legfőbb kedvenc az autógyártóknál.

A Mazda most egy igen kellemes tartalmú sajtóközleményt adott ki, melyben beszámolnak azokról a technológiai újításokról, melyekkel a következő évekre készülnek. A stratégia „Sustainable Zoom-Zoom 2030” néven került megalkotásra és bár meghatározásai 2030-ig szólnak, már 2022 és 2025 között a Mazda 3 tisztán elektromos, 5 plug-in hibrid és 5 mild-hibrid technológiás autóval készül a Mazda. Az autók mind egy új padlólemezre épülnek meg, aminek megalkotásában a Toyota keze is benne van és a „Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture” nevet kapta.

2025-től a tisztán elektromos modellek is saját platformot kapnak majd, „Skyactiv EV Scalable Architecture” néven. Mint a bevezetőben is említettük, a jelenleg is kapható MX-30 még nem erre épült. 2030-ra a Mazda minden típusa valamilyen szinten elektromosított lesz, így ezen japán márka esetében is elbúcsúzhatunk a tisztán belsőégésű hajtásláncoktól. Tisztán elektromos modellek tekintetében 2030-ra 25 százalékos részesedést vár a Mazda, vagyis szerintük addigra minden negyedik eladott autójuk tisztán elektromos lesz. Ez ugyan nem olyan sok, mint azt más autógyártó meghatározta magának az évtized végére, de még így is jóval több, mint azt 2018-ban várták. Akkor még erősen hibrid-orientál irányban helyezkedtek el az előzetes számítások.

Mivel a tisztán elektromos modelleknek otthont adó padlólemez majd csak az évtized közepére várható, addig is a Mazda figyelme a hibridek felé fordul. A bevezetőben említett célkitűzés tartalmazza továbbá azt is, hogy a Mazda teljes működése 2050-re karbon-semleges módon történjen, valamint az önvezető technológiák erőteljes integrálását a vállalat autónak ökoszisztémájába. Ennek első állomása Mazda Co-Pilot 1.0 néven fog bemutatkozni 2022-től. Mivel a Mazda viszonylag kicsi autógyártó, így a jövőben erős ipari társulások várhatók a hazai nagy márkákkal együtt, mint a Suzuki, Subaru, Daihatsu és a Toyota.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!