Az Opel Astra története Magyarországon különösen ismert, hiszen a kilencvenes évek első fele izgalmas volt sokunk számára a rendszerváltás miatt. Sok nyugat-európai termék akkor jelent csak meg először itthon, köztük a „nyugati autó” -ként ismert Opel is. A márka nem csak egyszerűen betoppant hozzánk, de rögtön egy gyárat is nyitott Szentgotthárdon, ahol a lassan legendássá érő F Astra is készült.
Az Astra története azóta sokat bővült, számos új modellel jelentkeztek, melyek mindig hozták az adott kor technikai színvonalát és a formaterv is sokszor többet mutatott, mint az aktuális irányzatok. Az idők tehát változnak, jelenleg az elektromos meghajtás a nyerő az autóiparban, amire vélhetően az új Astra is reagál.
Igen, érkezik az új elektromos Astra. Erről sajtónyilatkozatban beszélt az Opel, így most már valóban elégedetten csettinthetnek az elektromos Astrára várók. Az első részletek és tulajdonságok immár ismertek, nézzük is meg, mit tudhatunk eddig az autóról. Az elektromos Opel Astra továbbra is egy ötajtós modell marad és érkezik belőle egy kombi is, Sport Tourer néven.
Meglepő módon az elektromos hajtáslánc részleteiről nem beszélt az Opel, pedig arra lennének a legtöbben kíváncsiak. Abban biztos vagyok. Ami tudható, hogy az Opel az EMP2 padlólemezre építené meg az Astrát, ám erre a modellre plug-in hibridek épülnek (pl.: Grandland X PHEV, Peugeot 3008, Citroën C5 Aircross és DS 7 Crossback E-Tense 4×4). Egyelőre tényleg nem biztos még az sem, hogy tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid modellel lesz dolgunk. Az Opel szerint mindent elmondanak hamarosan.
Külső tekintetében az Opel Mokka esetében megismert stílusjegyek köszönnek vissza, a leghangsúlyosabb elem az „Opel-Vizor” lesz, ami az Astrán is megjelenik. Az egyedi formájú LED-es nappali menetfény is visszaköszön majd az Astra orrán, ahogyan a Vizor miatti zárt felületek is.
Az utastérben még ennél is jobb dolgok várják az autó vásárlóit, hiszen itt jelenhet meg az „Opel Pure Panel” néven megismert műszerfal és Infotaintment rendszer, melyek kijelzői egyetlen ívelt felületen helyezkednek el. A kormánykerék is új dizájnt kap, mint ahogyan az első ülések is komfortosabbak, jobban kidogozottabbak lesznek.