Bár Amerika kedvenc platós teherautójának 100 százalékban elektromos újjászületéséig még pár napot várnunk kell, a Ford már elkezdte a sajtókonferenciák tartását, ahol a meghívott újságírók és szakértők előadásokból és kiállított molinókról tudakozódhatott az érkező újdonság tudásáról. Érdekes módja ez egy autó bemutatásának, hiszen ezeket az infókat az autó bemutatásával egyidőben, esetleg röviddel utána szokás megmutatni az értő közönségnek.
De az elektromos Ford F-150 feladata eleve az évtizedek óta beállt szokások és berögződések felforgatása lesz, hiszen Amerika legnépszerűbb autókategóriája a pickup és az F-150 ennek a kategóriának a királya, így érkezése egy jelentős mérföldkő az amerikai mobilitás átalakulásában.
Az autó vezetésének élményéről még nem beszélhetnek az újságírók, de a közzétett adatokról viszont igen, így mi is elhoztuk ezeket az infókat.
Az alapból 230 mérföld (370 km), felárért (10 000 dollár) 300 mérföld (482 km) hatótávú pickup a már korábban bemutatott nevezéktan alapján Ford F-150 Lightning néven érkezik, melyben az akkupakk hőmérsékletét folyadékáramlás menedzseli. A légellenállási együttható még nem ismert az autó esetében, ezt meghagyják a bemutatóra. Amit viszont tudhatunk, az az ár!
Az alapár 39 974 dollár, támogatások és kedvezmények levonása nélkül, ami 300-as dollárral számolva nagyjából nettó 11 992 200 Ft. Az USA-ban mindig nettó árral bemutatóznak, hiszen államonként más az ottani forgalmi adó mértéke. A fotózott tábla alapján már május 19-től lehet foglalózni, 100 dollárral. Az első elektromos F-150-ek valamikor 2022 közepén érkezhetnek meg Amerika útjaira. Felszereltségi szintből 4 lesz elérhető és azt még nem tudni, hogy időben melyik és mikor lesz megvásárolható, hiszen egyre több gyártó alkalmazza azt a szokást, hogy előbb a drágább modelleket kezdi árusítani, hogy minél több pénz jöjjön vissza a fejlesztésre fordított pénzekből.
A fenti képen több fontos infó is szerepel, például a már többször emlegetett tisztán elektromos Ford E-Transit kezdőára is, ami 43 295 dollár, támogatások nélkül. De a töltésre vonatkozó főbb előnyök is felsorolásra kerültek, mint például a távolról irányítható légkondicionálás, hozzáférés a Ford jelenlegi 60 000 darabos töltőhálózatához, valamint, hogy a gyártó készül az otthoni töltési megoldásokra is.
Az összes F-150 Lightning összkerék-meghajtású lesz, két motorral a tengelyeken. A csúcsmodellek akár 420 kW (563 LE) teljesítmény leadására is képesek lesznek, 1050 Nm nyomatékkal. Az akkupakk méretéről nem esett szó, de várhatóan 150 kWh környékén lesz a kapacitás. Az F-150 természetesen vontatásra is képes lesz, alapesetben 900 kg lehet a vontatható tömeg, de opciósan kérhető az az átalakítás is, ami lehetővé teszi az akár 4,5 tonnás vontatmány elhúzását is.
Az autó szoftverét a mai elvárásoknak megfelelően OTA frissítésekkel tarthatjuk karban, míg a Ford saját önvezető technológiája, a BleuCruise is elérhető lesz az F-150 fedélzetén is. Külön érdekesség, hogy az autó akkumulátorából megoldható lesz akár 9,6 kW-al megtáplálni egy eszközt, vagy hálózatot, így akár egy komplett otthont is elláthatunk energiával áramkimaradás esetén. De az első csomagtér (frunk) szerelmesei is elégedetten csettinthetnek az F-150 adta lehetőségek láttán, hiszen egy 400 literes nyílás várja őket!