Bámulatos dolgokra képes az akarat, ha az megfelelő mennyiségű pénzzel párosul. Kínában manapság az egyik legismertebb elektromos autós márka a csupán csak pár éve létező Xpeng, amit indulásakor jó páran lesajnáló mosollyal néztek. Főleg akkor, mikor az alapító számtalanszor elmondta, hogy számára a Tesla és Elon Musk a példakép. Ha így nézzük, akkor már valahol érthető, hogy miként jutott el mai szintjére 2018 elejétől az Xpeng.

Az autók gyártása mellett az Xpeng is belátta, hogy saját töltőhálózatot kell építeni annak érdekében, hogy járműveik vonzóak legyenek az egyre növekvő létszámú kihívók tömegében. Úgy tűnik, hogy ezt a feladatot a vártnál is jobban megugrotta a Xpeng. Bejelentésük értelmében a saját-márkás töltőhálózatukban a töltőpontok száma elérte az 1000 darabot, az ezeken található töltőoszlopok száma pedig a 19 ezret.

Konkrétan a legutolsó infó szerint 1140 állomásuk van, ezzel biztosítva minimum 164 kínai város közötti kényelmes átutazást. Az itt található több, mint 19 000 oszlop között van DC villámtöltő és AC gyorstöltő is. Az pedig csak hab a tortán, hogy az Xpeng az autói mellé élethosszig tartó ingyenes töltést biztosít a saját töltőhálózatán. Ezzel pedig egy újabb olyan lépést valósított meg, mint amit a Tesla is alkalmazott a korai időkben.

„Az XPeng az első új EV-gyártó Kínában, amely ingyenes és élethosszig tartó töltési szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek, bizonyítva erőteljes elkötelezettségét az intelligens elektromos autók népszerűsítése mellett azáltal, hogy könnyű hozzáférést biztosít az ingyenes töltési lehetőségekhez, fokozza az ügyfélélményt és növeli az e-autó felhasználók kényelmét.”

A hálózat folyamatosan bővül, legutolsó átadott állomásuk a tibeti autópálya menték került átadásra, 13 oszloppal. Az idei évre az Xpeng 200 városra kívánja kiterjeszteni a hálózat töltőpontjait, további autópályákat és reptereket bekapcsolva az Xpeng töltők által elérhető lokációk sorába.

A gyártó amúgy már most kiváló évet mondhat magáénak, hiszen 2021 eddigi hónapjaiban (februárt leszámítva) 3-4-szer annyi autót adtak el, mint a tavalyi év hasonló időszakában, arról nem is beszélve, hogy már három különböző modellel vannak jelen a kínai e-autós piacon, valamint már az európai nyitás is folyamatban van!

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!