Vietnámi e-autós márka vette célba Európát

0

Ha ázsiai elektromos autók kerülnek egy beszélgetésbe, általában mindenki Kínára gondol és az ott (is) zajló e-autós forradalomra. Sorra dőlnek a rekordok és jönnek elő az újabb társulások, valamint azok elektromos típusai. Pedig Ázsia nem csak Kínából áll, erre kiváló példa mai cikkünk alanya, a VinFast vállalat, amit Vietnámban jegyeztek be és fő profiljuk az elektromos autók gyártása lesz. Jelenleg is léteznek, ám most még leginkább elektromos robogók gyártása teszi kis a fő tevékenységi körüket.

Jelenleg még startup üzemmódban vannak, de ha betalálnak a megfelelő helyekre, gyorsan tőkeerős vállalattá nőhetik ki magukat, mint Kínában a NIO, vagy éppen az Xpeng. A VinFast abban látja növekedése kulcsát, hogy nem csak a vietnámi piacot veszi célba, hanem egy merész gondolatot megragadva Európában és Észak-Amerikában is jelen kívánnak lenni elektromos modellekkel. Ennek bizonyítéka, hogy rögtön 3 típussal is készülnek, mindhárom autó a manapság biztonsági játéknak számító SUV kategóriában indul. A fő különbség a három modellben a méret lesz (C, D és E szegmens), elnevezéseik pedig: VF31, VF32 és VF33.

Az autók akkumulátoraival nem lesz gond, azokat egy korábbi (2018 szeptembere) megállapodás értelmében az LG Chem fogja szállítani. A VinFast már akkor célul tűzte ki az elektromos autók gyártását, amit úgy tűnik, sikerrel meg is tud valósítani.

A VF31-re már idén májustól le lehet adni Vietnámban az előrendeléseket és novemberben már szállít is a VinFast ebből a típusból. A VF32 és 33 modellek majd csak szeptembertől lesznek rendelhető státuszban, 2022 februártól pedig kezdődne a kiszállítás. Utóbbi két modellből (VF32 és VF33) vásárolhatnak majd az európai és észak-amerikai vásárlók is. Impozáns tervekkel készül ezen piacokra a VinFast, hiszen az említett országokban szintén 2021 novemberében kezdődik az előrendelés, ám a kiszállítás csak 2022 júniusában várható. Arról nem szólnak a hírek, hogy mindezt hogyan kívánja kivitelezni a VinFast.

A VF31 lesz a legkisebb méretű SUV (C szegmens) aminek esetében alapszintű önvezetést kap a vásárló, valamint egy 4,3 méter hosszú kasztniba szerelt 42 kWh-s akkupakkot. A teljesítmény itt alapból 85 kW, de opciósan 150 kW is lehet. A VF32 4,75 méter, míg a VF33 5,12 méter hosszú autó lesz. Előbbiben 90, míg utóbbiban 106 kWh-s akkupakk rejtőzik majd, rendre 150, illetve 300 kW teljesítménnyel.

Sajnos a tölthetőségről (AC, DC) nem esett még szó, de az elektronika fejlesztésébe az osztrák Kreisel Electric, valamint a német EDAG is besegítenek, így vélhetően minőségi munkát kap a vásárló a pénzéért cserébe.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!