A lengyel Izera már a gyár helyszínét is kiválasztotta

0

Tavaly nyáron nagyon népszerű volt az a cikkünk, amiben egy új, teljesen lengyel tervezésű és gyártású, tisztán elektromos autókkal előálló autómárkát mutattunk be, ez az Izera. A termékcsalád tulajdonosa az ElectroMobility Poland, ez egy állami irányítás alatt álló leányvállalat, amit 2016 októberében alapított meg négy lengyel energetikai cég, a PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa SA, Enea SA és a Tauron Polska Energia SA, mindegyiküknek 25%-os részesedése van az ElectroMobility Poland vállalatban.

A márka tavalyi bemutatkozása után most egy újabb örömteli mérföldkőhöz ért a márka, hiszen a prototípusok bemutatása óta nem igazán hallottunk az Izeráról. Ám most már az is tudható, hol készülnek majd ezek az autók! A kiválasztott helyszín a gyárhoz szerencsére Lengyelországon belül maradt, Jaworzno városa mellett, a sziléziai ipari régió déli részén. Még magyar testvérvárosa is van, Szigethalom.

A helyszín kiválasztásában valószínűleg az is közrejátszhatott, hogy a régióban már most is jelen van számos autómárka (pl.: Fiat, PSA), így a beszállítók is nagyrészt rendelkezésre állnak egy leendő gyár kiszolgálására. A jaworznoi üzem a katowicei speciális gazdasági zónán belül épül majd meg, ahol az autóipar most is 60 százalékos arányban van jelen. Lengyelország az egyik legnagyobb területű ország Európában és nincsen saját gyártású autójuk, így igazán üdvözölendő az a tény, hogy ezt az elektromos meghajtással kívánják először kompenzálni! Pedig autóiparuk van, ez az ország második legtöbbet termelő gazdasági ága, az ottani GDP 7%-át teszi ki az autóipar, 200 000 munkahellyel a gyártásban és további 270 000 munkahellyel az értékesítésben.

Az építkezés még idén elindul és ha minden a tervek szerint tud haladni, 2024 őszén már az első Izera modellek is le tudnak majd gördülni a gyártósorról. A lengyel kormányzat részéről az engedélyek már december közepén megérkeztek, amikor a kormány környezetvédelemért felelős minisztere, Michal Kurtyka (egyben az EMP képviseletében) és a régió vezetői aláírták a vonatkozó megállapodást.

Az EMP vezérigazgatója Piotr Zaremba elmondta, hogy a most bejelentett gyár megépítésével közel 15 000 új munkahely is létrejöhet, így ez mindenképpen egy jelentős beruházás. Az itt készülő két autó még csak prototípusként létezik, egy ferde hátú és egy SUV kivitelű jármű. Sajnos technikai specifikációk nem ismertek, csupán a tervezett hatótáv (400 km) és a 0-100 km/h gyorsulás (8 másodperc).

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!