Nagy várakozás előzte meg a Tesla Battery Day nevű rendezvényt, ahol Elon Musk nem is okozott csalódást, hiszen bemutatásra került az új 4680-as elnevezésű hengeres akkucella. Az elnevezés a 46 mm-es átmérőből és a 80 mm-es magasságból jött össze. A végeredmény pedig egy olyan cella lett, aminek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség ötszörös lett!
Október végén már számítani lehetett arra, hogy a Panasonic segítségével fog készülni az új 4680-as akkucella. Mára a Nikkei Asia üzleti újság arról számolt be, hogy a Panasonic a gyártósorok építésén dolgozik a Tesla 4680-as akkucellák prototípusainak gyártása érdekében a már meglévő létesítményeiben.
„A Panasonic egy prototípus gyártósor létrehozásán dolgozik a már meglévő létesítményeiben. A projekt költségei várhatóan több tízmillió dollárba kerülnek.”
Habár a Tesla azt tervezte, hogy maga készíti el az új celláit, de iparági szakértők szerint ezt lehetetlenség lenne a Teslának teljesen magáénak tudnia. A Panasonic a jövőben állandó partnerségre törekszik, hogy átvegye a gyártás egy részét.
A Tesla 4680-as celláit jelenleg egy kísérleti üzemben gyártják Fremontban. Ha minden a tervek szerint halad, akkor az austini gyár mellett Berlinben is gyártanák az új cellákat.