Egy félmérés szerint sokan még mindig a 480 kilométeres elektromos modellt keresik

0

Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban ugyan növekszik az érdeklődés az elektromos autók iránt, de drasztikus változás egyelőre nem várható a fogyasztói gondolkodásban. A legtöbben még mindig úgy gondolják, hogy a következő autójuk sem elektromos lesz. 

A Consumer Reports végzett felmérést az országban melynek keretein belül 3392 jogosítvánnyal rendelkező személyt kérdeztek meg arról venne-e elektromos autót? Illetve mi a legnagyobb visszatartó erő, ami miatt nem vásárol elektromos autót?

A legtöbb válaszadó, pontosabban 71 százalékuk azt állította, hogy mutat „valamiféle érdeklődést” az elektromos autók iránt, tehát tervben van, hogy egyszer vásárol egyet. A megkérdezettek 31 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő autóvásárlásánál fontolóra veszi az elektromosra váltást. 

A felmérés része volt, hogy meghatározzák hogy mi a legfőbb visszatartó erő az elektromos autó vásárlásnál. A felmérés ezen része nem hozott túlságosan meglepő eredményeket, a válaszadók a leggyakrabban felhozott ellenérveket hozták fel. Természetesen az okok között szerepel a hatótávolság, a megkérdezettek több mint fele azt szeretné, ha az autó legalább 300 mérföldet (480 km) tudna megtenni egy feltöltéssel. 

Azok között, akik nem feltétlenül szeretnének elektromos autót vásárolni, a válaszadók valamivel kevesebb mint fele a töltési infrastruktúra hiányosságát nevezte meg a legfőbb visszatartó erőnek. 

A vételárat a válaszadók 43 százaléka említette kifogásként. Az elektromos autókkal kapcsolatos megfelelő ismeretek hiánya 30 százalékban jelent meg, tehát az emberek egy jelentős része még mindig nem rendelkezik megfelelő információkkal az elektromos autókról. Az otthoni töltési lehetőség hiánya pedig a megkérdezettek 28 százalékát tartja vissza a vásárlástól. 

Tehát összeségében hiába növekszik az elektromos autók iránti érdeklődés, ha a széles tömegekben tovább élnek ezek a gátlások. Azonban a választék bővülésével, a töltési infrastruktúra fejlődésével és a hatótáv növekedésével ez a tendencia megfordulhat és tömegek térhetnek át elektromos autókra. Talán az évtized második felére már természetes lesz az, hogy új autó vásárlásánál az elektromos modellre esik majd a választás.