Egy éven belül megérkezhet az Apple saját elektromos autója

0

Ha a Tesla egy kerekeken guruló okoskütyü, akkor mi lenne egy Apple autó? Miért kérdezem ezt? Mert a tajvani Economic Daily News újság szerint az Apple olyan jellegű igényeket nyújtott be a partnerei felé, hogy kezdjék meg alkatrészek gyártását az elektromos autókhoz. A szükséges „hozzávalók” listájából pedig arra következtethetünk, hogy csúcstechnológiás önvezető technológiával is felszerelik első okosautójukat az almások. Fontos kiemelni, hogy az érkezés híre még mindig csak pletyka, azonban olyan pletyka, melyet több beszállító is megerősített.

A tajvani jelentés arról tájékoztat, hogy a Hedának, a Bizlink-KY-nek, a Heqinnek és a Tomitának azt az üzenetet küldték az Apple vezetői, hogy gyorsítsák fel az alkatrészgyártást, amely 2021 szeptemberében várhatóan piacra is kerül.

További érdekesség, hogy a Foxconn még októberben jelentette be szándékát egy nyílt forráskódú elektromos autóplatform gyártására. Ironikus módon az Apple fő beszállítója akkor azt mondta, hogy „az elektromos autók Androidja” akar lenni.

Semmi hivatalos információt nem tudunk arról, hogy a két esemény között van-e kapcsolat, de az biztos, hogy nagyon furcsa egybeesés lenne, ha egymástól függetlenül, időben ennyire közel kezdenének bele két ennyire hasonló projektbe a cégek. Az Economic Daily News szerint az Apple a kaliforniai utakon teszteli prototípusait, ami furcsa, mert eddig nem lehetett látni egyetlen képet sem ezekről a járművekről. Ez két dolgot jelenthet: vagy nagyon távoli területeken tesztelik őket, vagy olyan jól leplezik a kezdetleges autókat, hogy senki sem veszi észre a kaszni alatt megbújó almákat.

Az újság egyébként nem először tesz fogadást a gyártás hírére. 2019 novemberében arról is beszámoltak, hogy Sanghajban a Tesla Model Y gyártása hat hónap múlva megkezdődik, és hogy a Liajia, BizLink-KY (aki hevedereket, kábeleket és vezetékeket szállít) és Heda vállalatok hatalmas tempóval termelnek a tervezett kezdés érdekében.

Elképzelhető tehát egy olyan e-autó érkezése, mely már biztosan nem a megszokott, tradicionális autógyártás alapjaira támaszkodva készül. Az Apple minden téren reformot hozott eddig, amibe belekezdtek, és nem vallottak kudarcot. Vannak ott páran, akik értenek a szoftverfejlesztéshez, úgyhogy bele kell húznia a Teslanak, ha meg szeretné őrizni az előnyét a szegmensben. Egy biztos, nagyon vezetnénk egy almás lógóval ellátott informatikai csodát, már most várjuk 2021 szeptemberét!

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”