A Hard Brexit miatt nem Angliában készülhet a Nissan Ariya

0

Elemzők egy ideje már riogatnak azzal, hogy komoly bajok lesznek, ha az Egyesült Királyság és az Európai Unió nem egyezik meg az elválás feltételeiről. Jelenleg egyre nagyobb az esélye a „hard brexitnek”, vagyis, hogy nem egy előre egyeztetett szabályrendszer mentén történik Anglia kilépése az EU-ból. Éppen ezért sok pénzügyi és gazdasági szereplő már megkezdte az áttelepülést a kontinensre és úgy tűnik, most egy újabb húzónév választja az előre menekülést a szituációból.

Egyes sajtóhírek szerint a Nissan úgy döntött, hogy az új Ariya elektromos SUV gyártását a bizonytalan gazdasági helyzet miatt nem az eredetileg kiszemelt angol gyárban fogja elvégezni. Az Ariya nyári premierjekor még az észak-angliai Sunderland volt a kiszemelt, ahol az Európának szánt darabok készültek volna. Az Autonews magazin szerint viszont ez megváltozhat és a bizonytalanság miatt az Ariya gyártása Sunderland helyett visszakerül Japánban, ahonnan majd hajóval érkeznek meg az Európának szánt autók. A Nissan nem kommentálta a hírt.

A döntés fájdalmas veszteség lenne a sunderlandi gyárnak, főleg annak fényében, hogy 2013 óta itt is készül a Nissan LEAF is, így tapasztalat bőven van az elektromos autók összeszerelése tekintetében. Míg az Ariya elvitele Japánba még nem került megerősítésre a Nissan részéről, az már biztos, hogy a gyár megkapja a Qashqai gyártását. A népszerű crossover Európában elsőként kapja meg a márka mild-hibrid rendszerét, ami az e-Power. Egy esetleges plug-in hibrid verzióról nem esett szó.

A sunderlandi gyár létezése jelenleg erősen függ Európától, hiszen az itt készült autók közel fele a kontinensre kerül, így egy esetleges vámrendszer bevezetése komolyan érintheti az üzem életét. Ez a gyár jelenleg Anglia legnagyobb autóüzeme, éves szinten 350 000 darab készül itt, ám a Nissan egyik angliai üzletágvezetője (Chief Operating Officer) Ashwani Gupta szerint egy rendezetlen Brexit miatti esetleges vámrendszer bevezetése komolyan veszélyeztetné az üzem gazdaságosan fenntartható létezését.

Az Ariya egy, illetve két elektromos motorral is rendelhető lesz majd, az összkerék hajtású modell az e-4ORCE nevet kapta. A legegyszerűbb kivitel egy 218 lóerőt és 300 Nm nyomatékot felvonultató villanymotort és egy 63 kWh kapacitású akkumulátort kapott, mely WLTP szerint mérve akár 360 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel. A végsebesség 160 km/h-ban korlátozva lett, de a 0-100-as sprintet 7.5 másodperc alatt teljesíti. Az első-kerék meghajtású modell nagyobb, 87 kWh-s aksival is elérhető, ezzel a párosítással akár már 500 kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!