Néhány éven belül a Tesla és a Volkswagen hozhatja el az olcsó elektromos autót

0

A jövőben az elektromos autók sokkal szélesebb rétegnek válhatnak majd elérhetővé. Az elektromos autó szegmens két vezetője, a Tesla és a Volkswagen is dolgozik már olyan modelleken melyek ára 25 000 – 30 000 dollárról indul majd. 

Az elektromos autókkal kapcsolatos felmérések alapján jól látszik, hogy még mindig az új autók ára a vásárlók legnagyobb visszatartó ereje. Ami a luxus szegmenst illeti, ott sok e-autó már felzárkózott ár és teljesítmény tekintetében a hagyományos társaihoz. Ezek azonban néhány kivételtől eltekintve, kévésbe fajsúlyosak a piacon. 

Az akkumulátortechnológia fejlődése most kezdi el lehetővé tenni a gyártók számára, hogy alacsonyabb áron, nagyobb hatótávolsággal tudjanak autókat gyártani. Még több ember számára elérhetővé téve ezzel az elektromos autózást. 

Most két nagy autógyártó is meghirdetett olyan projektet, melyben 25 000 – 30 000 dollár közötti sávban indul majd a modellek alapára. 

Szeptemberben a Tesla bejelentette, hogy új, nagy hatótávolságú elektromos autót fog gyártani új akkumulátortechnológiájával, 25 000 dollárért.

Elon Musk ki is egészítette a bejelentést:

„A Tesla egy meggyőző, 25 000 dolláros elektromos járművet fog készíteni, mely szintén alkalmas lesz a teljes autonóm közlekedésre.”

Musk azt is hozzátette, hogy az új 25 000 dolláros autó körülbelül 3 év múlva kerül majd piacra, amikor a Tesla felfuttatja az új akkumulátorcellájának a termelését.

Most pedig úgy tűnik a Volkswagen is csatlakozik a versenyhez, az új elektromos kisautók mezőnyében. A Reuters beszámolójából kiderül, hogy a VW új „kis BEV” (akkumulátoros elektromos jármű) programot indított el, ahol a modell ára 24 000 – 30 000 dollár körül lehet:

„A „kis BEV” elnevezésű projekt keretében a mérnökök egy olyan tisztán elektromos autó megalkotására törekednek mely akkora, mint a Polo, az ára pedig 24 000 – 30 000 dollár körül van.”

A nemrég piacra dobott Volkswagen ID.3 induló ára ennél jóval magasabb, 34 000 dollár, azonban az autó méreteiben közelebb áll a Golfhoz, mint a Polohoz.

Az, hogy ez a két gyártó olcsóbb modellekkel áll elő nem csak azoknak jó hír, akik ezeket szeretnék majd megvásárolni. Egy ilyesfajta árcsökkenés kihatással lehet az egész piacra, sőt még a használtautó piacra is, ahol egy általános árcsökkenés is várható.