Ford: „A Tesla nem egy Mustang, mi vagyunk az első valódi kihívók.”

0

Kemény kijelentés érkezett a Ford ügyvezető igazgatójától, Jim Farley ugyanis nem riad vissza attól, hogy összehasonlítsa a hamarosan érkező elektromos Mustángot a Teslával. 

Az elmúlt években a legtöbb nagy múltú autógyártó, akik belevágtak az elektromos járműgyártásba, elzárkóztak a Teslával való összehasonlításoktól, annak tudatában persze, hogy a kaliforniai autógyártó továbbra is az e-autók egyértelmű fokmérője. A Ford azonban azt állíthatja, éppen most dobják piacra azt a modelljüket, amelyik jobb, mint a Tesla-járművek. Ez az autó pedig nem más, mint a Mustang Mach-E.

A Mustang Mach-E a márka első olyan autója, amelyet az alapoktól kezdve elektromosnak terveztek. A modell méretéből adódóan sok összehasonlítást végeztek a Tesla Model Y-nal, ezekből pedig nehéz egyértelmű győztes kikiáltani.  Jim Farley a Detroit Free Press-nek adott interjújában azt mondta:

„Ez az autó megváltoztatja a játszma állását. Számomra a Mach-E az első igazi versenytársa a Teslának. Ne vicceljünk, ez egy Mustang. A Tesla nem Mustang.”

Amikor elindította elektromobilitási törekvéseit, a Ford úgy gondolta, a Mustan-brandben van meg az a potenciális erő, mellyel be lehet futni ebben a szegmensben is. Nézzük meg a specifikációkat az alábbi összehasonlító táblázatban. 

Ford Mustang Mach-E AWD Ext. RangeTesla Model Y Long Range AWD
Ár:e49 700 dollár49 990 dollár
Hatótáv:435 km510 km
0-100km/h:4.8 mp4.8 mp

Egészen hasonlóak a paraméterek, ha egy mutató tekintetében az egyik modell legyőzi a másikat, a következő esetében általában visszavág a másik.

A Ford a tavalyi piacra dobás és az előrendelések megkezdése után mexikói gyárában kezdte meg a termelést, hamarosan pedig ki is szállíthatják az első darabokat amerikai tulajdonosaiknak.

Farley hozzátette:

„Az év végén indulunk. Most lépünk a korai tömeggyártás fázisába, már nagy számban kezdjük építeni a Mustang Mach-E-ket. Nem fogjuk azonban tovább emelni ezt a görbét és nem gyártunk száz meg száz autót naponta. Az elkészült darabokat teszteljük, és megbizonyosodunk arról, hogy tökéletesek-e. Minden problémát kijavítunk. Miután minden apró részletről meggyőződtünk, és minden problémát megoldottunk, mehet az e-autó szállításba.”

A szállításokat a Ford márkaszervizekkel együttműködve tervezik ütemezni, de a legtöbb járművet már a vállalati foglalási folyamat során eladták.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”