Kemény kijelentés érkezett a Ford ügyvezető igazgatójától, Jim Farley ugyanis nem riad vissza attól, hogy összehasonlítsa a hamarosan érkező elektromos Mustángot a Teslával.
Az elmúlt években a legtöbb nagy múltú autógyártó, akik belevágtak az elektromos járműgyártásba, elzárkóztak a Teslával való összehasonlításoktól, annak tudatában persze, hogy a kaliforniai autógyártó továbbra is az e-autók egyértelmű fokmérője. A Ford azonban azt állíthatja, éppen most dobják piacra azt a modelljüket, amelyik jobb, mint a Tesla-járművek. Ez az autó pedig nem más, mint a Mustang Mach-E.
A Mustang Mach-E a márka első olyan autója, amelyet az alapoktól kezdve elektromosnak terveztek. A modell méretéből adódóan sok összehasonlítást végeztek a Tesla Model Y-nal, ezekből pedig nehéz egyértelmű győztes kikiáltani. Jim Farley a Detroit Free Press-nek adott interjújában azt mondta:
„Ez az autó megváltoztatja a játszma állását. Számomra a Mach-E az első igazi versenytársa a Teslának. Ne vicceljünk, ez egy Mustang. A Tesla nem Mustang.”
Amikor elindította elektromobilitási törekvéseit, a Ford úgy gondolta, a Mustan-brandben van meg az a potenciális erő, mellyel be lehet futni ebben a szegmensben is. Nézzük meg a specifikációkat az alábbi összehasonlító táblázatban.
Ford Mustang Mach-E AWD Ext. Range | Tesla Model Y Long Range AWD | |
Ár:e | 49 700 dollár | 49 990 dollár |
Hatótáv: | 435 km | 510 km |
0-100km/h: | 4.8 mp | 4.8 mp |
Egészen hasonlóak a paraméterek, ha egy mutató tekintetében az egyik modell legyőzi a másikat, a következő esetében általában visszavág a másik.
A Ford a tavalyi piacra dobás és az előrendelések megkezdése után mexikói gyárában kezdte meg a termelést, hamarosan pedig ki is szállíthatják az első darabokat amerikai tulajdonosaiknak.
Farley hozzátette:
„Az év végén indulunk. Most lépünk a korai tömeggyártás fázisába, már nagy számban kezdjük építeni a Mustang Mach-E-ket. Nem fogjuk azonban tovább emelni ezt a görbét és nem gyártunk száz meg száz autót naponta. Az elkészült darabokat teszteljük, és megbizonyosodunk arról, hogy tökéletesek-e. Minden problémát kijavítunk. Miután minden apró részletről meggyőződtünk, és minden problémát megoldottunk, mehet az e-autó szállításba.”
A szállításokat a Ford márkaszervizekkel együttműködve tervezik ütemezni, de a legtöbb járművet már a vállalati foglalási folyamat során eladták.