Herbert Diess beismerte, hogy az autók gyártásának ismerete manapság egy kis része csak az üzletnek. A Volkswagen évtizedek alatt megszerzett tapasztalata nem elegendő, ha elektromos autókat kell építeni főleg, ha ezeknek az elektromos járműveknek integrálódniuk kell az internethez. Mint ahogy az okostelefonok tették a hagyományos telefonokhoz képest. Diess nem akar úgy járni, mint a Nokia. Legalábbis a Bloombergnek adott nyilatkozata szerint.
A Volkswagen csoport vezérigazgatója még az előtt adott interjút, hogy a Felügyelő Bizottság összeülne. Diess szerint a vállalatnak rövidtávon meg kell küzdenie a COVID-19 járvány okozta nehézégekkel, hosszú távon pedig az éghajlatváltozással.
A globális felmelegedés arra készteti az autógyártókat, hogy e-autókat gyártsanak. Azonban nem ez az egyetlen ok, egy olyan világban, ahol kifejezetten fontos az energiahatékonyság. Nincs már értelme olyan járműveket gyártani, melynél a megtermelt energia 60 százaléka fölösleges.
Diess bízik abban, hogy sikerült felkészítenie a Volkswagent arra, ami jönni fog. Elmondása szerint a felügyelő bizottság megvitatja a következő négy-öt év stratégiáit. Tekintve, hogy Európa elektromos autósközpont lesz, úgy véli, hogy a Volkswagen az egyik legfelkészültebb vállalat egy ilyen váltásra.
Ahhoz azonban, hogy sikerrel is járjanak az autók gyártásán túl is van miért aggódnia a vezérigazgatónak. Úgy gondolja, hogy a járműveket hatékonyan kell integrálni az internetre, csak úgy, mint azt az első iPhone esetében is tették. Az emberek és különböző dolgok szállítása csak a küldetés egy része. Éppen úgy, mint ahogy egy okostelefon esetében sem a telefonálás a fő cél.
A Volkswagen ki akarja fejleszteni a saját operációs rendszerét, amit mások is felhasználhatnak. Tehát azt a megközelítést alkalmaznák, mint az Android és nem azt, amit az Apple. A Hon Hai (Foxconn) hasonló javaslattal állt elő, ami azt mutatja, hogy az autógyártóknak nem csak másik autógyártókkal kell majd versenybe szállniuk az operációs rendszerek tekintetében.
A Tesla tekinthető az első kívülállónak egy ilyen hagyományos piacon és Diess „nagyon fontos vetélytársnak” tartja, mert már rendelkezik olyan képességekkel melyeket a VW csak most kezd el kifejleszteni. Elmondta azt is, hogy az elektromos autók esetében mindig nyitott a „piacvezetésért folytatott harc”.