Összeáll a Tesla és a Honda, hogy elkerüljék a káros anyag kibocsátásra kiszabott bírságot. Mindkét cég a napokban erősítette meg a hírt, miszerint összevonják az eladásaikat Európában, hogy elkerüljék a szigorú bírságokat, amelyeket azon cégekre szabnak ki, akik nem csökkentik kellőképpen a káros anyag kibocsátásukat.

A szabály egyszerű. Minden autógyártónak több elektromos járművet kell eladnia a kibocsátás csökkentésének érdekében, hogy elkerülje a magas bírságokat. Azok a cégek viszont, akik elvannak maradva, összevonhatják az eladásaikat olyan cégekkel, akik már túlteljesítették az elvárt számot. 

Az előző évben a Fiat-Chrysler fizetett 2 milliárd eurót a Teslának annak érdekében, hogy összevonják a statisztikáikat. Akkor a Financial Times a következőket írta:

„A Fiat-Chrysle Automobiles közölte, hogy közel 2 milliárd eurót fizet a Teslának, hogy kisegítsék őket az új, kemény kibocsátási célok elérésében.”

Most a Bloomberg hozta le a hírt, hogy a Honda is csatlakozik a Tesla összevont eladási adataihoz:

„A Honda Motor Co. csatlakozott a Fiat Chrysler Automobiles-hez, annak érdekében, hogy egyesítse flottáját a Teslával. Mindezt annak érdekében, hogy megfeleljenek a személygépkocsikra vonatkozó szigorú kibocsátási normának.”

Azt, hogy a Honda mennyit fizetett ezért nem hozták nyilvánosságra.

A Honda nemrég dobta piacra az új városi elektromos modelljét, a Honda E-t, valószínűleg annak érdekében, hogy emelje az eladott elektromos autók számát, ezzel is csökkentve a bírságot. Ez nem tűnt elegendőnek, érthető is, a Honda E egy kis méretű, szerény hatótávolsággal rendelkező modell, nem is csoda, hogy nem lett közönségkedvenc.

A Tesla jelentős profitra tud szert tenni az új szabálynak köszönhetően. Eddig két autógyártóról tudunk, akik szerződést kötöttek velük, ebből csak az egyik 2 milliárd euróról szól. Ugyanakkor a Volvo is szépen halad, a napokban jelentették be, hogy megugrották az eladási küszöböt az elektromos autók terén, és már szerződést is kötöttek a Ford-dal, az eladási számok összevonásáról. Erről részleteket még nem ismerünk, de amint megtudunk bármit, jelentkezünk friss cikkekkel!

Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.