Összeáll a Tesla és a Honda, hogy elkerüljék a káros anyag kibocsátásra kiszabott bírságot. Mindkét cég a napokban erősítette meg a hírt, miszerint összevonják az eladásaikat Európában, hogy elkerüljék a szigorú bírságokat, amelyeket azon cégekre szabnak ki, akik nem csökkentik kellőképpen a káros anyag kibocsátásukat.
A szabály egyszerű. Minden autógyártónak több elektromos járművet kell eladnia a kibocsátás csökkentésének érdekében, hogy elkerülje a magas bírságokat. Azok a cégek viszont, akik elvannak maradva, összevonhatják az eladásaikat olyan cégekkel, akik már túlteljesítették az elvárt számot.
Az előző évben a Fiat-Chrysler fizetett 2 milliárd eurót a Teslának annak érdekében, hogy összevonják a statisztikáikat. Akkor a Financial Times a következőket írta:
„A Fiat-Chrysle Automobiles közölte, hogy közel 2 milliárd eurót fizet a Teslának, hogy kisegítsék őket az új, kemény kibocsátási célok elérésében.”
Most a Bloomberg hozta le a hírt, hogy a Honda is csatlakozik a Tesla összevont eladási adataihoz:
„A Honda Motor Co. csatlakozott a Fiat Chrysler Automobiles-hez, annak érdekében, hogy egyesítse flottáját a Teslával. Mindezt annak érdekében, hogy megfeleljenek a személygépkocsikra vonatkozó szigorú kibocsátási normának.”
Azt, hogy a Honda mennyit fizetett ezért nem hozták nyilvánosságra.
A Honda nemrég dobta piacra az új városi elektromos modelljét, a Honda E-t, valószínűleg annak érdekében, hogy emelje az eladott elektromos autók számát, ezzel is csökkentve a bírságot. Ez nem tűnt elegendőnek, érthető is, a Honda E egy kis méretű, szerény hatótávolsággal rendelkező modell, nem is csoda, hogy nem lett közönségkedvenc.
A Tesla jelentős profitra tud szert tenni az új szabálynak köszönhetően. Eddig két autógyártóról tudunk, akik szerződést kötöttek velük, ebből csak az egyik 2 milliárd euróról szól. Ugyanakkor a Volvo is szépen halad, a napokban jelentették be, hogy megugrották az eladási küszöböt az elektromos autók terén, és már szerződést is kötöttek a Ford-dal, az eladási számok összevonásáról. Erről részleteket még nem ismerünk, de amint megtudunk bármit, jelentkezünk friss cikkekkel!