Egy igazán furcsa, exkluzív értesülést hozott le nemrég a The Korea Times. Az ottani bankszektorban dolgozó belsős informátor szerint a Tesla tárgyalásokat kezdeményezett az LG Energy Solution divízióval, ami jelenleg még az LG Chem része, de hamarosan megkezdődhet a kettéválás. Előbbi, tehát az LG Energy Solution része lenne kizárólag az elektromos autókban is használt akkucellák gyártása.
„A Tesla arra törekszik, hogy részesedést szerezzen az LG Energy Solution-ben, ami hamarosan leválik az LG Chemről, biztosítandó a stabil akkumulátorellátást”
A cikk szerint még korai bármiről is komolyabban elmélkedni, de a mostani értesülések szerint a Tesla az újonnan megalakuló LG Energy Solution akár 10 százalékát is megvenné. A hír forrása elmondta, hogy hivatalosan még nem közölhető a hír a médiával.
„Még korai megmondani, hogy a Teslának van-e tényleges terve arra, hogy részesedést szerezzen az LG Energy Solution-ben. De tekintettel a Tesla növekvő költségcsökkentési kísérleteire és a hengeres cellák gyártásának elősegítésére, van értelme annak a feltevésnek, miszerint a Tesla megvizsgálja az LG Energy Solution részesedésének megvásárlásának lehetőségét.”
Az értesülést – már ha valóban igaz -, érdemes több szempontból is megvizsgálni. Egyrészt ott van a Teslának a Panasonic, akik már szinte a kezdetek óta együttműködik a Teslával, hogy biztosítsa annak akkumulátorellátását. Sőt, augusztus végén további 100 millió dollárral szállt be a fremonti Gigafactory bővítésébe, melynek segítségével évente akár 10 százalékkal is tudják bővíteni a gyártói kapacitást!
A LG Chem akkumulátorai már most is jelen vannak a Kínában gyártott Teslák életében, hiszen az ott készülő autók jelentős részébe ők szállítják a cellákat. Azonban sajnos ez kevésnek bizonyult, hiszen egy másik beszállító, a CATL is megjelent a képben. A Kínából érkezett nyári hírek szerint a CATL már júliusban megkezdte szállítani a Tesla számára az olcsóbb LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcellákat. Azonban egyelőre még mindig az LG Chem a cég legnagyobb akkumulátorbeszállítója az országban. Az LG Chem csak 2020 első felében 44,798 Model 3-ra elegendő akkumulátorcellát gyártott le a Tesla számára, mindeközben a cég legrégebbi akkumulátor ellátója a Panasonic csupán 4,988 autóra elegendő cellát gyártott.
Ha igaz is tehát a mostani értesülés, az mindenképp arra irányulhat, hogy a Tesla megerősítse pozícióját az akkucellák beszerzésében.
Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!