Röviddel az ID.4 világpremiere előtt a Volkswagen márkamenedzsere, Ralf Brandstätter és a Volkswagen elektromos autózásért felelős bizottságának tagja, Thomas Ulbrich újságírók kérdéseire adtak választ. A sajtótájékoztató során rengeteg érdekesség derült ki az e-SUV-ról, de természetesen hagytak a bemutatóra is leleplezni valót.
A Volkswagen pár napja kezdte kiszállítani az ID.3, a Volkswagen első kifejezetten elektromos hajtáshoz tervezett típusának első példányait. Brandstätter elmondta, hogy az előrendelt 25 000 ID.3 1st Edition már a kereskedők felé tartanak, és megérkeznek a tulajdonosokhoz a következő napokban.
Ehhez hozzá kell tenni, hogy az ID.3 nem a legfontosabb modell, csak ízelítőt ad abból, hogy a márka hogyan képzeli el az elektromos autózás jövőjét. A kompakt méretéből adódik, hogy csak nagyon szűk réteget céloztak meg vele, a tengerentúlon például nem is árulják. A következő héten bemutatkozó ID.4 viszont Brandstätter elmondása szerint „a márka első 100 százalékban elektromos SUV-ja lesz, amit az egész világ számára terveztünk”. Az első ID.4 modellek az év végére elérhetőek lesznek a vásárlók számára.
Thomas Ulbrich, a márka elektromos autózásért felelős bizottságának tagja hozzátette, milyen fontos lesz az ID.4. A Volkswagen 1,5 millió elektromos autó eladását tervezi 2025-ig, amiből szerinte 500 000 darabot az ID.4 fog kitenni. Ulbrich szerint „az ID.4 fogja kimozdítani az elektromos autókat a jelenlegi beskatulyázott státuszukból”.
Az e-SUV jelenleg a német zwickau-i gyár mellett két kínai gyárban készül, Foshan-ban, és az újonnan felépített, MEB-re specializált anting-i üzemben. 2022-re időzítik a gyártás indítását a Passat-ra kihegyezett emden-i gyárban, és az Egyesült Államok számára az ottani, chattanooga-i üzemben.
Igaz, hogy az ID.4 az egész világ számára készül, de a különböző régiókban az ottani piac számára specializált verziókat fognak bevezetni. „Ezen a téren jól kiismerjük magunkat a belsőégésű motoros autók világából”, mondta Brandstätter. „Ugyanakkor az ID.4 számára támasztott alapelvárások ugyanazok a világ minden piacán. A vásárlók erős technológiát, hosszú hatótávot, és gyors töltési időt várnak tőlünk.”
Brandstätter elmondása szerint nem riad vissza attól, hogy a kompakt e-SUV a Tesla Model Y kategóriájában fog versenyezni. „Az ID.4 rövidebb, mint a Model Y, de belül tágasabb” mondta el a márkafőnök. „Úgy vélem, versenyképes az autó abban az árszegmensben, ahová célzunk.” De a Volkswagen egyelőre nem árulta el, mennyibe fog kerülni a modell, ezt csak a bemutatón fogják felfedni.
Az ID.3 első példányai nem a teljes tudásukkal érkeztek meg tulajdonosaikhoz, egyes funkciók csak egy szoftverfrissítés után fognak elérhetővé válni számukra. Ez az ID.4 esetében nem ismétlődhet meg. „Természetesen elolvastuk a kritikákat, ezt rendkívül fontosnak tartjuk” mondta el Ulbrich az ID.3 visszajelzéseiről. „Már sokszor elmondtuk, hogy ez a Volkswagen első autója, amire valós szoftverfrissítéseket lehet fejleszteni. Az első frissítésnek az év vége előtt meg kell érkeznie.” Azok a funkciók, amik a szoftverfrissítéssel válnak elérhetővé, az ID.4 modellekben a kezdetektől fogva megtalálhatók lesznek.
A Volkswagen még nincs jó helyzetben az elektromos kisautók piacán. Nemrég le kellett állítaniuk az e-Up megrendeléseit, mert abból a megnövekedett környezetvédelmi támogatásoknak köszönhetően hirtelen nagyon sok érkezett. Emiatt a szállítási idő 16 hónapra emelkedett, ami egy kényes időtáv. Ha az idén megrendelt járművet csak 2022-ben tudják leszállítani, arra már nem jár a támogatás, hiszen az az autók átvételét veszi figyelembe, és 2021 december 31-ig tart a támogatási időszak. Az e-Up MEB alvázra tervezett utódja még nincs a láthatáron, de a közelmúltban olyan feltételezések kaptak szárnyra, hogy a feltehetően ID.1 nevű kisautó 2025-ben kerül majd piacra. Erre Ulbrich azt ígérte, hogy „hamarosan” új információkkal fognak szolgálni.