Hirdetés

2017 márciusában jött a nagy gondolat, hogy elektromos autóra cseréljük a benzines példányt. Akkoriban nem sok mindenből lehetett választani, töltőpontokat pedig csak elvétve lehetett találni az országban. Villámtöltő? Ha-ha! Veszprémben volt egy, amit télre mindig kikapcsoltak – bár még mindig nincs normálisnak mondható villámtöltő ott. Pedig illő lenne belehúzni, hisz 2023-ban Európa Kulturális fővárosa lesz a megye első számú városa. De kanyarodjunk vissza az elektromos autóhoz, a töltőhelyzetről majd máskor!

Ismerve az akkori gyenge töltőinfrastruktúrát egy megbízható elektromos modellre volt szükségünk ami minimum három fázisról tölthető váltóárammal. Három modell létezett: Renault Zoe, Tesla Model S és a Mercedes-Benz B250e. Mivel nagy autóra volt szükségünk ezért a Zoe egyből kiesett. A Tesla pedig túl drága volt. Maradt a Mercedes, amit mind a mai napig nem bántunk meg! Igaz, hogy nincs rajta villámtöltő, de anno szinte harc folyt a villámtöltőért. Mondjuk Székesfehérváron és Veszprémben ma is! Veszprémben azért mert a 22 és 25 kW-os töltő közül csak az egyik ingyenes, Székesfehérváron pedig csak az E.ON által telepített 50 kW-os az ingyenes, így mindenki oda megy tölteni. A 100 forint/perc alapú villámtöltést tényleg csak végszükség esetében használják az e-autósok!

A három fázisú AC töltőnek hála szinte mindenhol közel kettő, két és fél óra alatt teljesen fel lehet tölteni az elektromos B-t. Igen, még otthon is. Éppen ezért mind a mai napig egy kitűnő választás az elektromos B-osztály. Az pedig csak hab a tortán, hogy szinte minden komolyabb alkatrésze Tesla! Akkumulátor, hajtás, kábelek.

Az első generációs modellekkel voltak/vannak gondok. Többnyire ezeket lehet jelenleg megvenni itthon (külföldről importált modellek) a használtautó oldaláról, de óva intek mindenkit ezeknek a megvásárlásától. Nincs ezekre magyarországi garancia és ha az elektromos motor tönkremegy, akkor egy életre elmegy az ember kedve az elektromos autózástól ha meglátja a javítás árát.

2017 augusztus 8-án vettük át a gazdagon felszerelt elektromos távolságáthidaló eszközünket a veszprémi Jász-Plasztik szalonjában 5 kilométerrel. Innen él az autóra a 6 év ISP! A tisztán elektromos B-osztályra a Mercedes 6 évet vállalt a jelenlegi 4 helyett. Ez már azért elmond valamit az autó megbízhatóságával kapcsolatban.

Azaz a közel három év alatt teljesen ingyenes volt az autó kötelező szervize, és még így lesz ez három évig! Nem mintha költöttünk volna az autóra, csak a legfontosabbakat:

  • egy szett 16″-os Dunlop téli gumi (számla megvan)
  • két pár ablaktörlő (számla megvan)
  • egy téli gumiszőnyeg készlet (számla megvan)
  • néhány liter ablakmosó-folyadék (csak eredeti Mercedes-est szereti, a többinél jelez, hogy nincs benne)

Szinte tényleg fillérekből fenntartható a Mercedes első elektromos modellje, amit a Teslával együtt épített.

Jelenleg 56 802 kilométer van az autó kilométerórájában, de tudjuk, hogy egy elektromos autónál ez semmit nem jelent. Főleg, egy olyan modellnél ahol a Tesla a kezdetektől fogva megoldotta az akkumulátor temperálását. Végig garázsban töltötte a nappalokat és az éjszakákat. Autómosót egyszer sem látott, mindig kézzel mostuk itthon, esővízzel!

Sajnos 2018.15.15-én Supermen túl hevesen indult a Kryptonitért és nem tudott időben megállni. Ekkor megsérült a hátsó lökhárító, de a veszprémi márkaszervizben cserélték az egészet.

Ennyi történt vele a három év alatt. Egyszer sem hagyott cserbe, egyszer sem merült le az akkuja!

Apropó, hatótávolság! Az autó extra felszereltsége a Range Plus, azaz egy gomb megnyomásával 100%-ra tölthető a B-osztály akkumulátora (36 kWh kapacitás). Ezzel az opcióval nyugodt országúti tempóval hozta a 220 kilométert. Range Plus nélkül (90%) 180 kilométer. Télen ez kevesebb, ugyanis az akkumulátor fűtése több energiát vesz el. De egy fűtött garázsból indulva ez nem jelentős.

Főbb extrák:

  • Tolatókamera
  • Park Pilot – magától beparkol
  • Bi-Xenon fényszórók
  • Nagy kijelző
  • Ülésfűtés az első üléseken
  • Radarapú rekuperatív fékrendszer kormányon elhelyezett kapcsolófülekkel
  • Akusztikus figyelmeztető rendszer – EU-ban kötelező
  • Tükör csomag
  • Electric Art csomag – 18″ vanádium ezüst könnyűfém keréktárcsák, multifunkciós bőrkormány, pohártartó, napellenzők megvilágított sminktükrökkel, Vitorla optikás díszítőelem, Electric Drive feliratú lábtér szőnyegek,
  • Range Plus csomag – Fűtött első szélvédő, sötétített hővédő üvegezés
  • 4-irányban állítható gerinctámasz
  • Üléskomfort csomag
  • Világítás csomag – esőszenzorral
  • Garmin MAP Pilot navigáció
  • Android, Apple CarPlay

A Mercihez jár a 230-as hálózati töltő és egy háromfázisú Type2 töltőkábel és téligumi garnitúra. Eredeti Mercedes-Benz tetőcsomag alaptartó (zárható) és kettő darab kerékpártartó!

Tökéletes vétel azoknak akik egy minőségi, nagy, kényelmes és megbízható elektromos autóra vágynak! Magyar garanciával hosszú távon gondolkoznak! Otthon közel 1200 forintból teljesen feltölthető, napelemmel pedig szinte ingyen közlekedhetünk vele. Éves szinten a CASCO díja 82 000 forint.

Irányár: 8 999 000 forint!

Kérem, hogy csak komoly érdeklődők írjanak az alábbi form segítségével. Telefonszám feltüntetése fontos!