A mini elektromos autóra, mely nagyjából 4000 dollárnak megfelelő jüanba kerül Kínában, már több, mint 50 000 megrendelés érkezett az indulás óta. A kicsi és olcsó elektromosan hajtott járművek egyre népszerűbbek Kínában, így egyre több modellből választhatnak az érdeklődők, hiszen szinte havonta lépnek be új vállalkozások a piacra. Kiváló példa erre a Wuling Hongguang MINI EV, mely a SAIC és GM által létrehozott közös vállalkozás.
A városi elektromos járgányból már 20 nappal a bevezetése után 15 000 darabot értékesítettek. A Gasgoo a következőket írta a modellről:
„A Wuling Hongguang MINI EV értékesítése mindössze 20 napon belül meghaladta a 15 000 darabot, miután a július 24-én indult Chengdu Autószalonon piacra dobták az első apró méretű elektromos modellt. Kiemelendő, hogy az első héten 7346 e-autó került értékesítésre. Ezen kívül az EV összesített megrendelése mára már meghaladták az 50 000-et.”
A jármű műszaki adatai nem kifejezetten lenyűgözők, a NEDC a hatótávot csupán 120 és 170 km közöttire becsülte, de egyáltalán nem szabad ezen meglepődnünk, hiszen egy rendkívül kicsi, 13 kWh-os akkumulátorral szerelték fel az autót.
Az elektromos városi mini méretei a következők:
- 2917 mm hosszú
- 1493 mm széles
- 1621 magas
Tényleg apró egy kocsi, de mindezt meg tudjuk bocsátani a mindössze 28 800 jüan (1,2 millió forint) és 38 800 jüan (1,6 millió forint) között mozgó árának köszönhetően, a konfiguráció során belepakolt extráktól függően.
A márka most egy nagyobb kiskereskedelmi és szolgáltatási hálózat kiépítésén dolgozik, hogy valódi sikereket érjenek el a kis EV-vel. Ez mindenképpen jó stratégia, hiszen azt látjuk az elektromobilitás világában, hogy nem elég csupán kifogástalan elektromos autókat építeni, az árammal működő járművek használata ugyanis elválaszthatatlan a töltőhasználattól. Azok a márkák, vállalatok tudtak eddig igazán sok érdeklődőt elérni, akik e-autóik mellé felhasználóbarát, egyszerű és megbízható töltési lehetőséget is kínálnak. Talán ettől verhetetlen egyelőre például a Tesla is.