Nagyszabású elektromobilitási offenzívát indít az Audi, a német autógyártó társaság 20 tisztán elektromos meghajtású modellt vezet be 2025-ig, és több mint 10 milliárd eurót fordít a kapcsolódó fejlesztésekre. Továbbá az Audi célja, hogy 2025-re nagyjából minden második eladott gyártmánya elektromos vagy részben elektromos meghajtású legyen.
Mi sem bizonyítja jobban elszántságukat, mint az, hogy nemrég egy teljesen új csoport jött létre a négykarikás cégnél „Artemis” fedőnév alatt, melynek célja az, hogy 2024-re egy igazán „hatékony elektromos autót” tudjanak piacra dobni. A kezdeményezést az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann indította azzal a céllal, hogy „az Audi számára egy úttörő modellt dolgozzon ki gyorsan és bürokráciamentesen”.
Tegnap pedig az Audi egy újabb taggal bővítette kínálatát, ami a Q4 e-tron Sportback nevet kapta. Igaz, hogy ez még csak egy tanulmány, de a tavalyi Q4 koncepcióhoz képest az e-tron Sportback egy lesimultabb SUV lett, elől-hátul sportos elemekkel.
A modell sorozatgyártását még idén év végén, vagy 2021 elején elkezdi az Audi és ez lesz a gyártó hetedik elektromos modellje.
A Q4 e-tron inkább egy „crossover coupe”, mintsem egy mezei SUV. A Sportback külső 0,26-os légellenállási együtthatót jelent, ez egy századdal jobb a sima Q4 e-tronnál. A Sportback „hűtőrácsa” a fémlapokkal az eredeti E-tronéhoz hasonló, szinte ugyanolyan, mint a Q4 E-Tron koncepté. A vékony LED fényszórók is a Q4-re hajaznak, de a végső változatra az első E-tronhoz hasonló kerülhet majd fel. A hátsó LED-fénysor az összes új Audin megtalálható.
Az Audi szerint ez az osztály egyik legtágasabb utastere. A 2774 mm-es tengelytáv és a lapított akkumulátor nagyobb fej- és lábteret jelent elől-hátul mint a többi márka alternatívája, melyet a rugalmas MEB platformra építettek.
Belül az Audi virtuális cockpitja fogad, elől középen egy 12,3 colos érintőképernyővel, a kormány mögött pedig a hasonló méretű digitális műszerközpont foglal helyet. Ez mind egy teljesen környezetbarát beltérbe lett építve: az Audi festett helyett valódi krómlapokat, a bőr üléshuzat helyett pedig újrahasznosított anyagokból készültet használ.
A Q4 e-tron Sportback koncepció egy 82 kWh-s akkumulátort kapott két villanymotorral. A hátsó elektromos motor 201 lóerős míg az első 100, így a Sportback 6,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. A végsebességet pedig 180 km/h-ban limitálták. WLTP szabvány szerint a modell hatótávja 450 kilométerre van becsülve egyetlen feltöltéssel. Közel 30 perc alatt pedig feltölthető 80%-ig a 125 kW-os villámtöltővel.
A végső forma még valamelyest változhat, azonban nagyon jól állna ez a dizájn a sorozatgyártott elektromos Q4 e-tronnak!