Németországban is tovább emelkedett az e-autók eladása májusban

0

Májusban 168,148 darab autót adtak el Németországban, ami csupán a 49,5 százaléka az előző évi adatoknak. 

A jó hír azonban az, hogy az elektromos autó eladások továbbra is emelkednek, májusban 56 százalékos növekedést értek el, ami azt jelenti, hogy összesen 12,333 darab elektromos autót értékesítettek. Így a piaci részesedésük májusban 7,3 százalék lett.

  • Tisztán elektromos autóból 5,578 darabod adtak el, ami 20 százalékos javulást jelent. A piaci részesedésük pedig 3,3 százalék.
  • 6,755 darab plug-in hibrid járművet értékesítettek, 107 százalékkal többet, mint tavaly, ennek következtében a piaci részesedésük 4 százalék lett.

2020-ban eddig összesen már 74,980 darab elektromos autót értékesítettek, melyből 36,188 darab volt tisztán elektromos és 38,792 volt plug-in hibrid. Ebben az évben így már 7,6 százalék a piaci részesedése az elektromos meghajtással rendelkező autóknak Németországban.

A legnépszerűbb márkák, modellek közt továbbra sincsenek túlságosan nagy meglepetések. 2020-ban eddig egy hazai modell a Volkswagen e-Golf számít a legnépszerűbb e-autónak 6,010 eladott példánnyal. A második helyen a Renault ZOE áll 5,618 darab értékesített modellel. A dobogó harmadik fokán pedig, a Tesla Model 3 áll, jócskán elmaradva az első két helyezettől 3,664 eladott példánnyal. 

A május tartatogatott meglepetéseket is Németországban, 732 darab Audi A3 Sportback e-tron, 583 Audi e-tron került értékesítésre, 422 darab pedig a Ford Kuga plug-in hibrid változatából. Porsche Taycanból pedig 185 darabot adtak el, ami a teljes termelés több mint 10 százalékát jelenti. 

A májusi eredmények is jól mutatják azt a tendenciát, hogy az elektromos meghajtással rendelkező járművek, legyenek azok teljesen elektromosok vagy plug-in hibridek, egyre népszerűbbek. Ami pedig még inkább bizalomgerjesztő az az, hogy az eladási számok recesszió idején is növekedni tudtak, hiszen az autóiparon belül jelentős visszaesést tapasztalhatunk. 

Továbbá azt is jó látni, hogy Európa országai ilyen válságos időszakban is kitartanak az elektromoblitás mellett. Egyre-másra jelentik be a különböző állami támogatásokat amelyekkel ösztönözni próbálják az embereket villanyautók vásárlására.