A Geely tavaly bemutatta a legelső elektromos autó modelljét, amit Geometrynek nevezett el. Az első megjelent széria neve Geometry A volt. A márka következő elektromos járműve a Geometry C nevet kapta és júliusban fog először piacra kerülni Kínában.

Hirdetés

A Geometry A, egy szedán típusú jármű 2019 áprilisában került ki a piacra. Ezzel szembe menve a cég a Geometry C-nek egy klasszikus kompakt autó formát választott. Mivel az új széria kissé magasabb, a gyártó crossover megjelenésről beszél, ám méreteivel a C modell távol van az SUV-tól. Ezzel a külsővel a Geometry C a Nissan Leaf-fel fog versenyezni.

A cég nem csak a megjelenésben húzott újat, hanem technológiailag is változtatásokat vezet be nemsokára megjelenő modelljében. Alapul a Geely Emgrand GS szolgát, amit már számos elektromos autót gyártó cég is alkalmazott.  A modell tengelytávja 2,7 méter lesz, teljes hossza 4,43 méter, szélessége pedig 1,83 méter. Magassága 1,56 méter, ami azt jelenti, hogy a Geometry C körülbelül egy tenyérnyivel lesz alacsonyabb az általános SUV modellek magasságnál.

A Geometry C nem használja az A-nál is alkalmazott 120 kW-os villanymotort: az elektromos hajtás a Nidec-től származik, és 150 kW-os teljesítménnyel rendelkezik. Pontosabban, ez a Ni150Ex, az első modell a tervezett E-meghajtó sorozatban, amely 50 és 200 kW közötti teljesítménytartományt fog lefedni. Két akkumulátor-változatot is kínálnak, amelyeknek 400 és 550 kilométer távolságot fognak biztosítani. Feltehetően ezek ugyanazok az akkumulátorcsomagok, amelyeket már használnak a Geometry A-nál, bár ezt nem erősítették meg.

Az, hogy igazából mennyibe is fog kerülni a Geometry C, még nem derült ki a nyilvánosság számára. A legújabb modell az eddigi információk szerint rendelkezni fog 5G-összeköttetéssel, hőszivattyúval, illetve egy automata parkolórendszerrel, amik az árat lehet, hogy megemelik, de mindenképpen izgalmas extráknak számítanak, és mi már alig várjuk a megjelenését, illetve azt, hogy a piacban hol is fog elhelyezkedni a Geely legújabb járműve.