Egy új kutatás szerint a súlykönnyítés nem csökkenti az elektromos autók fogyasztását

0

A belső égésű motorral felszerelt autókkal szemben az elektromos autóknál nem jelent előnyt a súlykönnyítés egy autónál. Ez egy kutatás eredményéből derül ki, amit Manuel Schweizer, az Ingolstadt Műszaki Egyetem tanulója publikált.

Elektromos autós körökben vitatott téma volt eddig is a súly hatása a fogyasztásra. Az egyértelmű, hogy a könnyebb autó kevesebbet fogyaszt menet közben, azonban fékezés közben többet is tudnak visszatölteni az akkumulátorba rekuperáció segítéségével, így a végső eredmény nem egyértelmű.

Az új kutatás során Manuel elektromos és belső égésű motorral felszerelt autóknál vizsgálta a súlycsökkentés hatását a fogyasztásra. Mind közepes, mind pedig magas hatótávú modelleket megvizsgált.

A végső eredmény: a belső égésű motoros autóknál jelentkező hatótáv-növekedés nem jelentkezett az elektromos autóknál. Ennek oka természetesen az, hogy a nehezebb autók nagyobb mértékben képesek visszatöltésre is.

Ezzel szemben az anyagválasztás hatással lehet a hatékonyságra, illetve a károsanyag-kibocsátásra. A megfelelő anyagok használatával a modellezés szerint a középkategóriában 9-13 százalékot, a felső kategóriában pedig 19-24 százalékot csökkentett a kibocsátáson, ez főként az akkumulátor gyártásnak köszönhető. Ez a kibocsátás-csökkenés Manuel szerint lehetőséget ad az akkumulátor-kapacitás növelésére, amely természetesen nagyobb hatótávot is jelentene.