A Tesla kihasználva a leállást, fejlesztéseket kezdeményez a fremonti üzemének gyártási kapacitásának növelésére. Az elhatalmasodó járvány miatt két héttel ezelőtt be kellett zárniuk a fremonti gyárukat. Ami az egy évtizedes működése során, mióta megvásárolták azt a Toyotától, csak akkor fordult elő, ha jelentős átalakítások történtek.
Már a múlt hónapban jelentek meg tervek arra az eshetőségre, ha a gyárnak kényszerpihenőt kellene tartania, ezek főleg a gyártókapacitás fejlesztésére irányultak.
Ma pedig kiderült, hogy a Tesla már több építési engedély iránti kérelmet is benyújtott a fremonti üzem átalakítására. Fejlesztik például az úgynevezett „body in white” gyártósorokat, ahol a csupasz karosszeriára szerelik fel a különböző alkatrészeket.
A Tesla engedélykérései azonban gyakran elég rövidek és sokszor igen homályosan fogalmaznak, így nem mindig tudni, mire is irányulnak pontosan. Például március 25-én beadtak egy kérelmet a „Tesla 5k Expanzió” nevű projektre. Március 31-én pedig az akkumulátorcsomag összeállító gyártósor és a h4-es szoba fejlesztésére nyújtottak be kérelmet.
Április 3-án pedig a Model Y gyártásához szükséges szállítóplatform telepítésére kértek engedélyt.
Az elmúlt hetekben a Tesla több engedélyt is benyújtott a festőüzem újraszerszámozására, továbbá egy általános összeszerelő sorra, melyet csak GA4.5-ként emlegetnek.
Tavaly már elkezdtek dolgozni az ötödik gyártósoron, még a Model Y gyártását megelőzően, akkoriban erre a Tesla GA5-ként hivatkozott. Elődje, a GA4 pedig az a gyártósor, amely közvetlenül a gyár mellett egy sátorban található és még a Model 3 gyártásához állították fel.
Múlt hónapban számoltak be arról, hogy a Model Y esetében is valami hasonlót szeretnének, valamilyen rugalmas megoldást, ahol megkezdődhet a termelés, ha újra nyit a gyár.
A Tesla ugyan januárban már megkezdte a Model Y gyártását, azonban annak gyártási kapacitásáról még semmit sem tudni. Múlt héten már kiadták az első negyedéves eredményeket is, de ezekből sem derül ki, mennyi Model Y került legyártásra pontosan, mivel a Model 3 adatokkal összesítve publikálták azokat.
Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.