Korea több ezer töltőt tervez telepíteni a benzinkutakra

0

El fog érkezni a nap, amikor az ultragyors elektromos jármű töltőállomások mindenütt jelen lesznek, ugyan úgy, mint a benzinkutak. Ezek közös elhelyezkedésének pedig semmi akadálya, sőt. Dél-Korea most nagy előrelépést tett e cél elérése érdekében, mivel a közeljövőben tervezett beruházások ütemtervében több ezer hagyományos üzemanyagtöltő-állomás szerepel, 76 benzinkút pedig már most is fel van szerelve az EV-villámtöltőkkel.

Pletykák szerint a Hyundai felújítja a nagyobb létesítményeit, mely során e-autók számára alkalmas töltők is kerülnek ezekre a pontokra. Az Aju Daily ázsiai üzleti lap szerint a márka az év későbbi szakaszában tervezi nyolc gyorstöltővel felszerelni a Szöul keleti részén lévő benzinkútját is.

A Hyundai elmondta az Electreknek, hogy „a benzinkutakat egy lehetőségnek tekintik a sok közül, ahol töltőoszlopokat érdemes építeni”. Ebből következik, hogy az autógyártó más helyszíneket is meg fog fontolni, de már elkezdődtek az intézkedések, tavaly ugyanis a Hyundai Oilbank a GS Caltex-szel és az SK Innovation-nel közösen megállapodást kötött EV-töltők telepítéséről és működtetéséről az ország számos benzinkútján. Decemberben pedig partnerséget alakítottak ki a Korea Expressway Corp. cégcsoporttal, a dél-koreai autópálya-felügyelettel, hogy 2020 végéig 11 különböző szakaszon több pihenőhelyen létesíthessenek töltőállomásokat.

A kérdésre, hogy terveznek-e olyan saját töltőhálózatot kiépíteni, mint amilyen a Tesla úttörő ötlete, a Supercharger hálózat volt, a következőt válaszolták:

„A Hyundai Motor arra törekszik, hogy különféle lehetőségeken keresztül bővítse a töltési lehetőségeket az e-autósok számára, de tervünk részletei még nem kristálytiszták.”

A kísérleti projektet követően a Korea Herald értesülései szerint azt tervezik, hogy az üzleti modellbe a Hyundai Oilbank körülbelül 2400 benzinkútjainak mindegyikét bevonják országszerte, továbbá a bevásárlóközpontok, kávézók parkolójába és az áthajtásos rendszerű (drive-through) kiszolgálást biztosító éttermekhez is telepítenek töltőket.

Az SK Innovation olajfinomítója, az SK Energy eddig 12 töltőt telepített, és állítólag azt tervezik, hogy további 3570 benzinkúton és 3500 postahivatalnál fognak működtetni állomásokat az állami tulajdonban lévő Korea Posttal együttműködve.

A GS Caltex Szöulban 7 töltőállomásán már elindította az EV „tankolást”.

A Hyundai tájékoztatója szerint Szöulban már 47 gyorstöltővel rendelkező benzinkút található, és van néhány Daeguban és Busanban is. Ezeket a pontokat elsősorban a helyi energiaszolgáltatók üzemeltetik, ideértve a GS Caltex-et, az SK Energy-t és az SK Networks céget.

A koreai gyártó a kiállítótermében is elhelyezett két 350 kWh teljesítményű töltőt, melynek kapcsán szóvivőjük elmondta:

„A jövőben telepíthető EV töltők hasonló töltési képességekkel rendelkeznek majd. Azt tervezzük, hogy minden töltőállomásra több ilyen töltőt telepítünk.”

A Hyundai Motor és a Kia Motors együttesen 20 százalékos részesedést szereztek az Ionity töltőmegosztóban, melyet a BMW, a Daimler, a Volkswagen Csoport, és a Ford alapított, és amely a német töltési infrastruktúra szolgáltatója, így valószínűsíthető, hogy a vállalatok az Ionity díjszabását veszik majd alapul.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”