A két típust a német Nextmove magazin hasonlította össze, a tesztek célja ezúttal csakis a töltési idő vizsgálata volt. Na de mit is tudunk a Porsche Taycanról, amivel sokszor a Tesla is összeméri magát, például a Nürburgringen! Az első hírek a forgalomba került Taycanokról attól voltak hangosak, hogy a hatótáv EPA besorolása alapján nem nagyon hozza a beharangozott mértéket. Szerencsére azért lelkes tulajdonosok is elmondták erről a véleményüket, amik nagyon nem esnek egybe a rémhírekkel!
Visszatérve a Nextmove összehasonlítására, az elmondható, hogy a valós eredmények érdekében saját maguk végezték el a méréseket, így kiderült, hogy melyik a jobb megoldás? Alacsonyabb töltési teljesítmény összekötve a nagyobb hatékonysággal (Tesla Model 3), vagy a magas töltési teljesítmény a kevésbé hatékony felhasználás mellett (Porsche Taycan)?
A videó megtekintése előtt elmondjuk mit láthatunk majd. Az első meglepetés a tesztből, hogy a Taycan nem volt képes a maximális 270 kW-al tölteni. Hiába érkeztek meg közel üres (1%) akkupakkal a töltőhöz, a töltési teljesítmény egyszer sem ment 255 kW fölé.
A következő kérdés az volt, vajon tud a Taycan olyan gyorsan tölteni (X km adott idő alatt), ahogyan a reklámok mondják? Ezúttal még túl is lépte a Taycan az ígért adatot, hiszen a katalógusadat az 5-80 százalékra töltődést 22,5 perc alatt ígéri, míg a Nextmove az 1-80 százalékot 21 perc alatt összehozta, ami 10%-os különbség!
Végül előkerült a legfontosabb kérdés is, ami e-autóst érdekel: adott idő alatt mennyi kilométerre elegendő energia tud az autóba kerülni? A Model 3 esetében európai (IONITY) és amerikai tesztekre hagyatkoztak, hiszen a 250 kW töltési teljesítményt adó V3 Superchargerek még csak most kezdenek megjelenni Európában (Anglia, Németország). A Porsche esetében az Ionity oszlopait vették igénybe, ami már tudja a 350 kW-os töltési teljesítményt is.
A Model 3 esetében a tesztek azt mutatták, hogy Ionity oszlopról a 3-80 százalékra töltés 29 perc alatt, míg egy amerikai V3 SuC esetében a 0-80 százalékra töltés 24,5 perc alatt teljesült. Az Ionity oszlopán azonban az alábbi eredmény született a két autó esetében: 1 óra alatt a Model 3 550 km-re, míg a Taycan 717 km-re elegendő energiát tudott magába szívni, ami közel 30%-os különbség! A végeredmény végül azt hozta ki, hogy sok esetben a Taycan tölt gyorsabban, de vannak helyzetek, amikor a Tesla Model 3 a gyorsabb, ez természetesen számos tényező által befolyásolható, mint például a környezet hőmérséklete. A teszt arra mindenképpen jó volt, hogy megmutassa, a Porsche Taycan közel sem annyira pazarló és kevésbé hatékony autó, mint a sokat emlegetett Tesla Model 3.
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/