Hirdetés

A Daimler készül a furgonok és a teherautók villamosítására, azonban ez új beruházásokat és infrastruktúrát igényel. Egy dolog azonban mindenféleképpen elengedhetetlen, ez pedig a tesztjárművek számára egy megfelelő töltőállomás.

Most azonban ez is eljött, Stuttgarttól nem messze épült fel egy töltőállomás kifejezetten haszongépjárművek számára mely 1 MW (1 megawatt = 1000 kilowatt) energiát képes szolgáltatni.

Az állomást két 300 kW-ot töltővel szerelték fel a nagyobb járművek számára, mint például a közelgő Mercedes-Benz eActros. Továbbá felkerült 3 db 150 kW-os töltő a kisebb járművek számára, mint az új eSprinter, amelynek a gyártása 2019 decemberében már megkezdődött.

Hirdetés

„A Daimler Trucks és a Mercedes-Benz Vans együtt fogja használni a töltőállomásokat az elektromos tesztjárműveiknél. Az új töltőpark egy új lépcsőfok a vállalat villamosítási stratégiájában és az ehhez kapcsolódó tevekénységekben.” – mondta a cég.

A következő években be kell építeni a töltőoszlopokba azt a rendszert, amely képes automatikusan felismerni a járművet és azonnal meg tudja kezdeni a töltést (hasonlóan a Tesla Superchargerhez).

„Amikor a járművet a megfelelő állomáshoz csatlakoztatják, a töltési folyamat egy chip segítségével elindul, amely automatikusan felismeri az adott járművet.”

A kereskedelmi célú közlekedés villamosítása rendkívül fontos lépés a széndioxid-kibocsájtás minimalizálása érdekében. Az utakon rengeteg kamion, furgon közlekedik és ezek emissziója rendkívül magas. A legtöbb ilyen jármű dízel üzemű és nagyon sok kilométert futnak élettartamuk során, melynek jelentős részét a furgonok, kisebb haszongépjárművek főleg a városokban teszik meg.

Jó alternatívát kínál erre a Mercedes, mely több szempontból is win-win szituáció. A cégek számára jelentős költségcsökkenést jelent, a kevesebb alkatrész miatt kisebb a hiba lehetősége, nem beszélve arról, hogy a gázolaj ára is igen magas. Az emberek is nyernek vele, méghozzá azt, hogy tisztább lesz a levegő. Még a sofőrök is jobban járnak, akik ezeknek a cégeknek dolgoznak, a villanymotor csendességének köszönhetően a hosszú utak is sokkal kevésbé lesznek fárasztóak, bár az eSprinter specifikációit eltekintve hosszú utakról még nem beszélhetünk igazán.

Hirdetés