Ezeket a képeket Németországban lőtték, de valószínűleg az autó csak Kínában lesz kapható. Köszönhetően Andreas Maunak a Carpix-től, aki megosztott pár képet a vadonatúj hármas BMW-ről, és nem csak a „Elektromos Tesztjármű” matrica miatt tudjuk, hogy mi is ez.
Mindenek előtt természetesen nincs kipufogó, ami a képeken is jól látható. Másrészt az első lökhárítón lévő rácsok is be vannak fedve matricával, mivel a motornak nincs szüksége hűtésre. Végül, de nem utoljára, ez LWB karosszéria, amit csak a kínai vásárlóknak szánnak.
Mau szerint a legvalószínűbb az, hogy az autót kizárólag kínai piacra szánják majd. Gondoljunk csak bele, nem lenne boldog a BMW, ha az új CLAR platformjukon több hely maradna az akkumulátornak így a hatótáv is jelentősen növekedni tudna? Ha ezt meg tudták oldani, miért ne lépnének és terjeszkednének új piacokra is?
Továbbá érdemes azon is elgondolkozni, hogy a BMW-nek Kínában most a Teslával kell megküzdenie az elektromos szedánok „címéért”, aki már nemes egyszerűséggel megvetette a lábát a helyi piacon. Tehát ha a németek meg akarják szólítani a vásárlókat, akkor nagyon komoly hatótávot, teljesítményt kell letenniük az asztalra.
Ez a tény pedig hasznos lehet az európai piacon is, sok keményvonalas BMW fanatikus inkább váltana egy ilyen autóra, mint egy Model 3-ra.
A CLAR (Cluster Architecture) platformot már úgy tervezték, hogy alkalmas legyen a hybrid és a tisztán elektromos hajtásra is. Alumíniumból és szénszánból készül, először 2015-ben jelent meg azóta számos modellben használták már. Tulajdonképpen az sem lenne meglepő, ha már 2020-ban már debütálna az új elektromos hármas, ha késik is, legkésőbb egy év múlva biztosan érkezik.
Vajon az új BMW is olyan kompromisszumos megoldás lesz, mint a Mercedes EQC? Vagy egy a Teslával szemben versenyképes autót tudtak lerakni a németek vagy csak követve az amerikaiak sikerét „leutánozták” azt és egy hasonló teljesítményű autót adnak csak BMW logóval? Mert az is egy bölcs dolog lenne. Ha nem tudsz legyőzni valakit, csatlakozz hozzá, a lehető legmeggyőzőbb módon.