Júliusban érkezett a hír, hogy a Ford nagyon is komolyan gondolja az elektromosítást. Ugyanis, ebben a hónapban határozták el magukat, hogy a Volkswagennel közösen a MEB platformra fogják építeni a kisebb tisztán elektromos Ford modelleket.
Ezen kívül pedig közösen kiterjesztik globális együttműködésüket az önvezetés és az elektromos járművek elterjesztése érdekében. A Ford folyamatosan figyelni fogja, hogy teljesít az újdonságuk a piacon, miközben egy kisebb változattal frissíthetik a felállást, melynek gyártásában a Volkswagen is közreműködhet.
Az Auto Express cikke szerint a Ford még november elején tárgyalt a németekkel, hogy a kisebb elektromos Mustang lehet az első „közös” munka szüleménye. Azonban a lap azt is megemlítette, hogy a MEB platformon a szélvédő alapjai túlságosan elől vannak ahhoz, hogy az újdonság igazán hasonlítson egy hagyományos Mustangra. De, a Ford európai főtervezője, Murat Gueler elmondta, hogy a kisebb Mach-E máshogy fog kinézni mint a jelenleg kapható elektromos Ford, ám továbbra is crossovernek fog majd számítani. Viszont, ha a Ford végigviszi az elképzelését akkor a MEB platform megfelelő alapot adhat egy kisebb utcai terepjárónak, tekintve, hogy az a hátsó-, és az összkerékmeghajtást is támogatja.
A kétajtós, echte elektromos Mustang coupéra és kabrióra még várnunk kell pár évet!
Persze, ennek az egésznek csak akkor lesz létjogosultsága, ha a Mach-E jól teljesít értékesítése indulásakor. Várhatóan az első kiszállítások 2020 végén indulhatnak, de a legtöbb változat csak 2021-ben kerülhet a piacra.