A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számára kifejlesztett legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiai innovációk a nagyvárosokban és a hosszabbra nyúló utazások alkalmával is átfogó lehetőségeket rejtenek. A BMW 225xe Active Tourer nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorának új generációja több mint 25 százalékkal növeli az energiatároló egység egyetlen feltöltésével, tisztán elektromos meghajtással megtehető nagyvárosi hatótávolságot, amely immár 55 – 57 kilométer. A sokoldalú gépkocsi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáját eközben még tovább optimalizálták a mérnökök: az új BMW 225xe Active Tourer, amelynek hibrid-specifikus összkerékhajtási rendszere minden pillanatban az adott vezetési szituáció preferenciái szerint osztja el a kerekek között a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor teljesítményét, átlagos 100 kilométeren mindössze 1,9 – 2,1 liter üzemanyagot éget el, amely több mint 15 százalékos csökkenést jelent. Mindehhez kilométerenkénti 42 – 47 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás és 100 kilométerre vetített 13,5 – 14,2 kWh kombinált energiafogyasztás társul.

Az új BMW 225xe Active Tourer jelentős mértékben megnövelt elektromos hatótávolsága a lítium-ion akkumulátor megnövelt energiatároló kapacitásának köszönhető. A nagyfeszültségű akkumulátor legújabb generációja változatlan külső méretek mentén kínál 7,7 kilowattóráról 10,0 kilowattórára növelt bruttó energiateljesítményt. Az egység bármelyik háztartási aljzatról könnyedén, mintegy öt óra alatt feltölthető, a modellhez alapfelszereltségként kínált töltőkábel segítségével. A bajor prémiumgyártó ügyfelei mindezt a BMW i Wallbox falitöltő használatával kevesebb, mint 3 óra 15 percre csökkenthetik. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben található. Az energiatároló egységet a tervezők helytakarékossági okokból a hátsó üléssor alá építették be, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW 2-es Active Tourer így szinte literre pontosan akkora csomagteret kínál, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei. A BMW 225xe Active Tourer csomagterének térfogata 400 liter, amely az alapesetben 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1 350 literig bővíthető.

Kiforrott plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának köszönhetően az új BMW 225xe Active Tourer egyszerre váltja valóra a belvárosokban és a nagyvárosokon túl egyaránt átélhető, zéró emissziójú vezetési élményt és a leghosszabbra nyúló utazások márkára jellemző, pihentetően kényelmes vezetési élményét. A forradalmi hajtásláncban egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, háromhengeres, 1.5 liter hengerűrtartalmú, 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és egy 65 kW / 88 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor működik együtt, 165 kW / 224 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel és 385 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A belsőégésű erőforrás egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül hajtja az első kerekeket, az elektromos motor pedig a hátsó tengely felé adja le erejét. A két motor intelligensen vezérelt együttműködése egy hibrid-specifikus összkerékhajtást hív életre, amely még a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények és a legmostohább útviszonyok közepette is optimális tapadásról, kiváló menetstabilitásról és sportos agilitásról biztosítja az új BMW 225xe Active Tourer fedélzetén utazó ügyfeleket. Az összkerékhajtás gyors rendszerreakciója, az első és a hátsó tengely közötti ideális terhelés-elosztás, valamint az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása eközben gondoskodik arról, hogy az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték minden vezetési szituációban maximális biztonság és kimagasló menetdinamika mentén jusson aszfaltra. Ez teszi a BMW 225xe Active Tourer menetbiztonságát, menetkomfortját és menetdinamikáját páratlanul egyedülállóvá kategóriájában.

Az új BMW 225xe Active Tourer 6,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az elektromos motor átmeneti teljesítmény-többlete ráadásul sportos biztonsági tartalékot garantál, például országutakon végrehajtott előzések közben. A modell végsebessége 202 km/óra, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia pedig tisztán elektromos meghajtással akár 130 km/órás tempóra is képes.

Az új BMW 225xe Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájába olyan előrelátó energiamenedzsmentet installáltak a tervezők, amely a vezetési üzemmód meghatározásához a fedélzeti navigációs rendszer adatait is felhasználja. Aktív útvonaltervezés esetén így a technológia az autó előtt álló útszakasz ismerete szerint, maximális hajtáslánc-hatékonyság mentén kínálja fel a vezetés abszolút élményét. A bajor prémiumgyártó ügyfelei ráadásul nem csupán a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO vezetési üzemmódok között váltogathatnak, de a középkonzolon elhelyezett eDrive gomb segítségével a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködését is szabályozhatják. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó AUTO eDRIVE vezetési üzemmód minden vezetési szituációban a két motor lehető legoptimálisabb együttműködését váltja valóra, a MAX eDRIVE vezetési üzemmód a kizárólag tisztán elektromos meghajtást hívja életre, a SAVE BATTERY vezetési üzemmód pedig a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartásáról, illetve növeléséről gondoskodik, hogy azt az újdonság hajtáslánc-technológiája tisztán elektromos meghajtásként, az utazás egy későbbi szakaszában, például nagyvárosba érkezve hasznosíthassa.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/