Nincs kétség a felől, hogy a Fiat egyik sikerterméke az elektromos 500e. A kezdetben csak a kaliforniai emissziós normák teljesítésére megalkotott kisautóból egyre több tér vissza konténerekben az öreg kontinensre. Anno Sergio Marchionne FCA vezér mondta, hogy “remélem, nem fogják megvenni. Minden egyes eladott darab 14ezer dolláromba kerül.”

Elképzelt renderkép az új Fiat 500e-ről
Elképzelt renderkép az új Fiat 500e-ről

Ilyen hozzáállással nem lett volna szabad sikeresnek lennie egy autónak, de a vásárlók másként látták és 2013 óta folyamatos a népszerűsége. A jelenlegi Fiat 500e még 2013-ban debütált, az akkumulátora 24 kWh kapacitású és 111 LE a teljesítménye, 200 Nm nyomaték mellett. EPA mérési ciklus szerint nagyjából 135 km-es hatótávval bír. Hamarosan pedig itt a második generáció ideje, ami már valóban arra fog születni, hogy ne csak kényszerből létezzen.

Ennek egyik jele, hogy az FCA 2021-ig 5 milliárd eurót kíván olaszországi gyárainak fejlesztésére költeni, amiből 700 millió csak az új Fiat 500e kiváltsága lesz. A Torinóban készülő járműből a tervek szerint 2020 második negyedévétől évi 80.000 darabot kívánnak legyártani.

Az új elektromos modellt a következő Genfi Autószalonon akarja bemutatni a Fiat.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/