A svéd start-up vállalkozás tavaly július közepén mutatta be a közönségnek a T-log elnevezésű haszongépjárművét. A cég tervei szerint a rönkszállító közel 200 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel, köszönhetően a 300 kWh-s akkumulátorcsomagnak. Az önvezetéshez szükséges technológiát az Nvidia önvezető platformja biztosítja, így az autó nem csak távvezérléssel, de teljesen önvezető módban is képes haladni.
Einride T-log specifikációk:
- Rakománykapacitás: 15 euro raklap
- Hatótáv: 200 km
- Végsebesség: 85 km/h
- Akku kapacitás: 300 kWh
- Méret: 7,3m X 2,5m (megközelítőleg)
- Tömeg: 26 T (teljesen megpakolva)
A hónap elején pedig a svéd Einride és a globális logisztikai szolgáltató a DB Schenker útnak indította legelső autonóm elektromos teherautóját a T-pod-ot Svédországban.
2017-ben hallhattunk először a T-pod-ról és úgy tűnik, hogy két évnyi fejlesztés után megérett a gyümölcs. 2018 novemberében a DB Schenker svédországi Jönköpingben található központjában kezdte meg a teszteket, majd idén márciusban a svéd Közlekedési Ügynökség jóváhagyta, hogy közúton közlekedjen az autonóm jármű – egyelőre még nem a legforgalmasabb autópályára engedik fel a kamiont, hanem „egy rövid távú közúton egy ipari területen belül – egy raktár és egy terminál között közlekedhet – ahol a forgalom általában alacsony.
Einride T-pod specifikációk:
- Rakodási kapacitás: 15 euró raklap
- Hasznos teher: 20 tonna
- Hatótávolság: 200 km egy feltöltéssel
- Végsebesség: 85 km/h
- Akkumulátor kapacitás 200 kWh
- Méret 7 x 2,5 m (kb.)
- Tömeg: 26 tonna (teljesen megpakolva)
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/