A Volkswagen gyártási helyszínei és számai úgy tűnik, gyorsabban is tudnak változni, ha arra igény van. A német Handelsblatt cikke szerint pedig úgy tűnik, megint mozgolódik kicsit a konszern. 2023-tól a 20.000 euró alatti e-autóit a cég inkább Kelet-Európában kívánja gyártatni, a cél egyértelműen az összeszerelési költségek csökkentése.

A korábbi tervek szerint az ilyen árkategóriájú autók eddig a cég emdeni üzemében készültek volna, ám oda most Zwickauból csoportosítják majd át többek között az ID. Crozz gyártását. A Handelsblatt cikke szerint ezek a döntések már korábban körvonalazódtak, csak most kerültek át a megvalósítási szakaszba. Igaz, ezeket az értesüléseket egyelőre nem erősítette meg a VW.

A jövőben érkező, MEB padlólemezre alapuló olcsó VW és SEAT e-autók gyártása tehát elindul felénk, hiszen itt sokkal kedvezőbbek az összeszereléssel kapcsolatos költségek, munkabérek. Az új számítások szerint ha ezen modellek összeszerelése maradt volna Németországban, az megdrágította volna az autók végső vételárát is, amit szeretne elkerülni a Volkswagen. Az értesülések szerint az elsődleges cél a szolvákiai Pozsony, hiszen már jelenelg is van ott a márkának komoly érdekeltsége, többek között a Touareg, Audi Q7, Porsche Cayenne gyártásának formájában

A 9000 emdeni munkahely azonban biztosan nem szűnik meg, hiszen a fentebb részletezett CROZZ gyártásának ide csoportosítása miatt kell a munkaerő. Zwickau pedig nem fog unatkozni, hiszen a május eleje óta előrendelhető ID.3 feladja bőven a leckét.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/