Sokan csak azt nézik, hogy egy adott márka típusa mennyi szén-dioxidot pöfög ki magából menet közben. Pedig számtalan további tényező is befolyásolja azt, hogy mennyi a vége a vizsgált márka szén-dioxid-kibocsájtásának. be kell venni a képletbe többek között a gyártás, az összeszerelés és a kiszállítás során keletkező szén-dioxidot is.

Ezt az egyenletet szeretné X=0-ra kihozni a Daimler, erről Ola Källenius beszélt, aki Dieter Zetsche-t váltja majd a márka vezérigazgatói posztján, 2019 májusától, amiről a német Manager Magazin írt. A németül értőknek érdemes átolvasni a cikket, ami a vállalathoz közeli köröket idézi, kommentálva a nulla kibocsátású projekt keretében működő új vállalati stratégiát. A szén-dioxid mentesség elérése időbe telik majd, de az erre való felkészülést már most elkezdik a Daimler gyárai és érintett beszállítói.

Egy svédországi példán keresztül mutatta be Källenius az átalakulás következményeit, ami sajnos pénzbe és munkaerő csökkentésbe is fog kerülni, utóbbi szerencsére nem lesz jelentős mértékű. Becslések szerint az országban jelenleg 298 700 fő dolgozik a járműiparban, ebből közel 10.000 fő lesz az akinek más munkát kell találnia.

Az érkező CEO első intézkedései elég nagy bizalommal tölthetik el azokat, akik a Daimler elkötelezettségét vizsgálják a zöld technológiák és a tiszta energiák iránt. Mindez annak tekintetében fontos, hogy a Daimler ellen jelenleg is vizsgálódnak a pár éve kirobbant dízel-botrány kapcsán.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/