2019: bizonyíték, nem ígéret! Ezeket az elektromos autókat várhatjuk jövőre

0

Gondoltunk egy merészet és összeszedtük, hogy az autógyártók milyen elektromos újdonságokkal készülnek a vásárlóknak 2019-ben!

Sok kritika éri a gyártókat, hogy folyton csak ígérgetnek és mindig, minden majd csak azután a bizonyos 2 év után lesz elérhető, de akkor biztosan! Nos, az idő telik és ezeknek az ígéreteknek hamarosan kézzelfogható, megvásárolható formában kell megvalósulniuk. Amikor eldöntöttem ennek a cikknek a megírását, nem is sejtettem, mire vállalkoztam! Ugyanis tényleg rengeteg márka lobogtatta meg a 2019-es évet, mint a nagy megmozdulás évét. A másik ilyen év a 2020 lesz, de erről még ráérünk összefoglalót írni.

A jelenleg, itthon is megvásárolható e-autók listája már elérhető, egy helyre összeszedve minden fontosabb technikai adattal és folyamatosan frissített árakkal!

Lássuk hát összeszedve, mit ígértek nekünk (a listában szereplő márkák ABC sorrendben vannak, a korrektség jegyében):

[ads_pro_ad_space id=”10″ max_width=”” delay=”” padding_top=”” attachment=”” crop=”” if_empty=”” custom_image=”” powered=”” show_ids=””][/ads_pro_ad_space]

Audi e-tron SUV

Az Audi első, saját fejlesztésű elektromos meghajtásával szerelt SUV premierje novemberben volt és már az előrendelések is megkezdődtek, ám szoftveres problémák miatt elhalasztották az előrendelések kiszállítását és a kereskedésben megvásárolható autók megjelenésének ideje is kérdéses. Ráadásul a legújabb információk szerint 2 árazás is várható az e-tron SUV esetében.

[dt_small_photos category=”audi-e-tron”]

Electra Meccanica SOLO

A háromkerekű, egyszemélyes SOLO várhatóan 15.500 USA dolláros áron debütál, 160 km-es hatótávval. Akkumulátora a kezdeti 8,64 kWh helyett 16,1 kWh kapacitással érkezik, 453 kg-os önsúly mellett. Méretben egy SMART ForTwo és egy Fiat 500 között helyezkedik el. Végsebessége 130 km/h, gyorsulása pedig 8 másodperc alatt történik 0-100 km/h-ra. Az első szállítmányok 2019-ben indulhatnak útnak a kínai Zongshen-béli gyár szállítmányozási kikötőjéből.

[vc_video link=”https://vimeo.com/222744309″ align=”center”]

Hyundai Kona

A világ egyik legnépszerűbb, elérhető árú SUV formába öltött elektromos autója. Egymás után zsebeli be az elismeréseket és díjakat, Jelenleg is óriási rá a kereslet, lassan talán utoléri a kínálat a keresletet, jelenleg nem tudnak belőle eleget gyártani! Akkupakk szempontjából két kivitel ismert: 39,2 és 64 kWh. A villámtöltéssel sem lesz gond, hiszen közel 70 kW-os teljesítménnyel is tölthető lesz az autó és külön kemping-móddal is ellátták a Kona szoftverét! Az autót bemutató cikkünk ide kattintva olvasható!

[dt_small_photos category=”kona-electric”]

Kia Niro 2019

Hasonlóan a konszern másik tagjához, a Niro is egy belsőégésű alapokra épült elektromos autó. Kapható belőle már most is plug-in hibrid kiadás, de a tisztán elektromos verzióra 2019-ig várni kell. A várakozások szerint hasonlóan a Konához, itt is két akkumulátorkapacitással jöhet az autó: 39,2 vagy 64 kWh. 100 kW-os gyorstöltéssel a 64 kWh-s akkucsomag mindössze 54 perc alatt 80%-ra tölthető. Az alapáras, 39,2 kWh-s akkuval felszerelt alapváltozat a WLTP vegyesüzemi minősítése alapján 289 km-re képes egy feltöltéssel. Az autóról bővebben is olvashatnak kedves olvasóink!

Kia Soul (3. generáció)

Már a második generáció tisztán elektromos változatának sem volt oka a panaszra, sokan szeretik itthon is! A Los Angeles Auto Show keretein belül pedig bemutatták a következő-generációs Soult, ami már több futurisztikusnak mondható elemet kapott. A sötétített elemekkel ellátott vékonyított fényszórópárosa tökéletesen harmonizál a feketébe borított, egyébként megnövelt méretű hűtőráccsal. A legfeltűnőbb alakítást itt is az új lámpák nyújtják, amiknek kiterjedését egészen a C-oszlopig húzták a tervezők. Az új Soul egy 64 kWh-s akkumulátort kapott, CCS gyorstöltés-támogatással. Összteljesítménye 201 lóerő valamint 394 Nm nyomaték. A Kia tervezői számos textúrát és formát alkalmaztak az új Soulban, melyek a vissza adják az utasoknak a tökéletes összhatás érzést. A 10,25 colos infotainment kijelzőt akár osztott módban is használhatjuk, Android Autó, Apple CarPlay és Bluetooth támogatással. Továbbá igényelhető még 8 colos head-up kijelző, plusz 10 hangszóróból álló 640-wattos Harman Kardon hangrendszer!

Lucid Air

A cég marketing managere, David Salguero még 2017-ben nyilatkozott az Autocar magazinnak, ahol az is kiderült, hogy a cég 2019-től már piacra szeretné dobni az Air modellt. A Lucid a Samsung SDI-vel fogott össze, hogy felgyorsítsa az akkumulátorok fejlesztését. Az önvezető technológiába pedig a Mobileye segít be, hogy rögtön az értékesítés elejétől rendelkezzen az Air az önvezető technológiákhoz szükséges eszközökkel. A marketinges szerint az autó 95%-os állapotban van. A gyártás 2019-ben indulhat meg Arizonában, először egy 10.000 példányos darabszámot határoztak meg az első évre, amit később pedig 60.000-re növelnének. A jelenleg építés alatt álló gyár kapacitása 130 ezer autó gyártását teszi majd lehetővé. Várható alapára 60.000 USD lesz az eddig hírek alapján.

Mercedes Benz EQC SUV

Az EQC gyártása Brémában indul 2019-ben, majd Peking (Kína) következik és 2020-tól pedig Tuscaloosa-ban (USA) folytatódik a gyártása a teljesen elektromos SUV-nek. 80 kWh akkumulátora DC villámtöltő (CCS Combo) segítségével 40 perc (110kW, 10%-80%) lesz tölthető, míg az AC fedélzeti töltő 7.4 kW-os.

Az autó töréstesztjei már elkezdődtek, az árak még nem ismertek sajnos, viszont nagyon sok más információ igen, amiket ide kattintva lehet elolvasni

[dt_small_photos category=”eqc-full”]

Microlino

Mostanában felkapott téma a BMW (korábban Iso Autoveicoli) Isetta. Az Isetta eredetileg az olasz Iso Autoveicoli cég alkotása volt, ám 1955-ben már a BMW tulajdonában volt a márka, így a kisautó igazán nagy darabszámban vált eladhatóvá. Az újragondolt Microlino jogainak eredeti birtokosa a Tizzari of Italy volt, ám azokat megvásárolta a német sportautókat gyártó Artega. A Tizzari of Italy állítása szerint azért adták el a kisautó jogait, mert a városi szegmensen kívüli projektekre kívánnak koncentrálni. Így fordulhatott elő, hogy az Isetta újragondolt verzióján kívül a Tazzaro elektromos taxi jogait is megszerezte az Artega.

A 2435 mm hosszú, 1500 mm széles modell kétüléses kialakítást kapott, súlya pedig az akkumulátorok és az utasok nélkül 450 kilogramm, csomagtere pedig 300 literes! A vállalat két változatot kínál a kis elektromosból, a 8 kWh-s 120, míg a 14,4 kWh-s akkupakkal ellátott példány pedig 215 kilométeres hatótávot ígér. Az apró, mindössze 20 lóerős villanymotor mellé 110 Nm-nyi nyomaték társul, ami így összesen egy 5 másodperces 0-50-es gyorsulásra elegendő. Végsebessége pedig 90 km/h-ban lett maximalizálva. Az első modellek pedig valamikor jövő év elején kerülhetnek a megrendelőkhöz akik kifizették érte a 12 ezer eurót, körülbelül 3.8 millió forint.

Mini Electric

Már az utakon tesztelik a világhírű kisautót, ráadásul a beltér is tartogathat pár kellemes meglepetést! De nem csak az autó belseje lesz friss, azért a külső dizájnelemek is várhatóan megkapják a maguk egyediségét. Sajnos semmilyen, a műszaki adatokat érintő információ nem ismert, de az biztos, hogy 2019 egyik legnagyobb dobása lesz!

[dt_small_photos category=”mini-electric-tanulmanyauto”]
[ads_pro_ad_space id=”6″ max_width=”” delay=”” padding_top=”” attachment=”” crop=”” if_empty=”” custom_image=”” powered=”” show_ids=””][/ads_pro_ad_space]

Nissan Leaf 60 kW

Az újkori elektromos autók ikonja a Leaf, amiből 2018-ban érkezett meg a 2. generáció. Akkor 40 kWh-s akkucsomagja előrelépésnek számított az előd 30 kWh-s akkumulátorához képest. Azonban már megjelenésekor tudni lehetett, hogy érkezik belőle egy 60 kWh-s kiadás is. Ez fog a hírek szerint január 8-án bemutatkozni és 2019-re kapható is lesz, ám a várva várt aktív hőmenedzsment úgy tűnik, kimarad az autóból!

Porsche Taycan

A kezdetben Mission E néven futó, első tisztán elektromos Porsche a maga kategóriájában már most nagyon vágyott autó sokak szemében! A Taycan több, mint 600 lóerőből (440 kW) gazdálkodhat az elektromos motoroknak köszönhetően. A 919 Hybrid versenyautóhoz hasonlón itt is két, egymással állandó szinkronban lévő e-motort alkalmaznak. Ezek állandó forgómozgással rendelkeznek, egyike a hátsó tengelyt hajtja a másik pedig az elsőt. Ennek a bődületes adatnak köszönhetően az autó kevesebb mint 3.5 másodperc alatt gyorsul majd 0-ról 100-ra, míg a 200-as tempóhoz pedig kicsivel kevesebb mint 12 másodpercre lesz szüksége az autónak. Ráadásul már elcsípték az autót töltés közben is, amint éppen 250 kW-al szívta magába az elektronokat!

Tesla Model 3 EU-verzió

A Teslát nem kell bemutatnunk senkinek, ők az e-autózás úttörői, ezt senki nem vitathatja el a vállalat érdemeiből! A Model 3 európai forgalmazása első körben a holland piacokon kezdődhet meg év elején, de természetesen Magyarországon is megvásárolható lesz az autó, a hazai árakról bővebb infóért érdemes ide kattintani. Egy új vásárló a most leadandó rendelésével várhatóan csak 2019 szeptemberében tudná átvenni az új autóját. Továbbá érdekes megjegyezni, hogy jelenleg még csak a Long Range és a Performance modelleket, azaz a mindenki által ismert drágább változatot lehet konfigurálni.

Long Range AWD Dual motoros változat (80 kWh – használható 74 kWh) – gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp; végsebesség: 250 km/h; hatótáv: 544 km (WLTP)
Performance AWD Dual motoros változat (80 kWh – használható 74 kWh) – gyorsulás 0-100 km/h: 3,7 mp; végsebesség: 250+ km/h; hatótáv: 530 km (WLTP)

Azonban a kisebb hatótávval rendelkező, de kedvezőbb árú, hátsókerék-hajtású Model 3 Short Range (55 kWh – használható 50 kWh) vagy a Mid Range (65 kWh – használható 62 kWh) változatok forgalmazása csak később, várhatóan 2019 őszén kezdődik el.

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!