Tudja jól a csillagos márka, hogy egy új modellcsalád bevezetésekor nagyon fontos a biztonság és az ehhez kapcsolódó jó hírnév!

Hirdetés

Így van ez az EQ család esetében is, aminek első tagja az EQC elektromos SUV lesz és mint minden új autótípusnak, az EQC-nek is bizonyítania kell. A Mercedes-Benz mérnökei sem szívesen látnák lángokban, vagy palacsintává lapulva az autót.

Éppen ezért az EQC is szigorú törészteszteken vett részt, bizonyítandó, hogy utasai a lehető legnagyobb biztosságban utazhatnak. Ám mielőtt a hatóság előtt bizonyíthatna, a vállalat belső tesztpályákon ellenőrzi a folyamatokat, hogy az autó már felkészülten érkezhessen az Euro NCAP törésztesztekre. Elektromos autó révén a magasfeszültségű rendszer sérülékenységének vizsgálata is a tesztelések tárgya!
Az alábbi videó a csillagos márka egyik ilyen belső tesztpályáján készült:

“A Mercedes-Benz széles körű tapasztalata a nagyfeszültségű meghajtási rendszerek területén különleges biztonsági koncepciót hozott létre. Az EQC biztonságát a Mercedes-Benz Technológiai Központjában (TFS), a világ legfejlettebb ütközésvizsgálati rendszerével validálták. Itt a járműveket, beleértve az elektromos elemekkel rendelkező prototípusokat, kemény ütközéses körülmények között tesztelték. Az eredmény egy sor olyan konstruktív intézkedés, amely az EQC magas szintű ütközési biztonságát eredményezi”.

A szerkezeti biztonság és az akkumulátorvédelem koncepciói mellett a modell alábbi, speciális utasbiztonsági rendszerei különösen fontosak lehetnek az utasok számára baleset esetében.

  •  3 pontos biztonsági övek, pirotechnikai övfeszítővel elszerelve a vezető, az első utas és az utasok számára a hátsó külső üléseken (normál hárompontos biztonsági öv hátul középen).
  • i-Size (Európában) és ISOFIX ( más országokban) rögzítések előkészítése a megfelelő gyermekülések biztonságos rögzítéséhez a külső hátsó üléseken.
  • Ablaklégzsákok a tetőben az A, B és C oszlopok között az első és hátsó üléseken utazók számára.

– A vezető és az első utas légzsákja súlyos frontális ütközés esetén, kettős fokozatú, késleltetett elhelyezéssel nyílik, az utas oldala felé.
– Térd légzsák a vezető számára

Számos intézkedés segíti elő, hogy baleset esetén a lehető legtöbb körülmény segítse a sérülést szenvedett utasok mentését. Amint egy védelmi rendszer (pl. Övfeszítő és légzsák) bekapcsol, sürgősségi hívást vagy szervizhívást indít a jármű. Ha az EQC meghibásodást észlel, a baleset típusától és súlyosságától függően a következő intézkedések indulhatnak:

– A Mercedes-Benz segélyhívó automatikus bekapcsolása a a mentés kezdeményezésére.
– A nagyfeszültségű rendszer leállítása.
– Az autó figyelmeztető rendszereinek aktiválása a többi autós figyelmeztetésére.
– Központi zárrendszer nyitása.
– Az elektromosan állítható kormányoszlop emelése.
– A baleset jelentése a Mercedes-Benz szervizközpont Car-to-X részlegének.

Érdekelnek a hírek, érdekességek a Mercedes-Benz és a Smart világából? Esetleg ilyen autót szeretnél venni, de még sok a kérdésed? Vagy már megvetted?
Segítenél másoknak? Tanácsokat adnál? Kérdeznél?
Jó helyen jársz, Magyarország Mercedes-Benz, Smart Elektromos és Plug-in hibrid autós Club Facebook csoportjában mindenre megkapod a választ! Ide kattintva csatlakozz most!