Bővebben a fizetős MOL Plugee-ről

0

Július végén a MOL-tól volt hangos minden e-autós fórum és sajtó, ugyanis a Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. elsőként vezette be Magyarországon a fizetős töltést az elektromos autóknak. Illetve elindították a MOL Plugee-t, a saját rendszerüket. A fizetős töltőhasználatról eléggé megoszlanak a vélemények, sokaknak tetszik az újdonság, azonban a legtöbb ember pedig úgy gondolja, hogy ezzel a lépéssel teljes mértékben ellehetetlenítik az elektromos autózás terjedését. Pedig egyáltalán nem új-keletű dolog, ugyanis már találkozhattunk efféle megoldással, szolgáltatással. Csak ott más megoldással volt kombinálva a töltés ára (kávé ára, egy éjszakára a szoba árába volt foglalva vagy egyszerűen csak parkolóhasználat).

Elsőként szögezzük le, hogy az elektromos autózás sem marad örökké ingyenes. Egy idő után a zöld rendszámhoz rendelt kedvezmények is meg fognak szűnni, hogy mikor az még erősen a jövő zenéje. Nehéz megjósolni, de maradjunk a jelennél!

A MOL lépett elsőként, hogy bevezette a fizetős töltést. Jelenleg öt darab kúton várja az elektromos autókat az olaj- és gázipari óriás. Tény, hogy nem sok és lehetne még több, de ahogy a legelső közleményükből kiderül “A MOL 2012-ben elsőként helyezett üzembe gyors elektromos töltőt, és azóta is folyamatosan bővíti hálózatát. A fogyasztók igényeinek minél szélesebb körű kiszolgálása, a fenntartási költség, valamint az infrastrukturális beruházások megtérülésének érdekében a MOL ezentúl versenypiaci alapon működteti az e-töltő hálózatát.” Azaz, hogy tovább tudjanak bővülni, igenis lépni kellett a cégnek. Azt ígérték, hogy év végéig további 10 elektromos töltőt telepítenek Budapesten, vidéken pedig további 15 darabot a legideálisabb helyszíneken (erről majd később).

A jelenlegi díjak fix díjak, amely független a felvett kWh mennyiségétől és az ott töltött idő nagyságától (AC: 1990 Ft/töltés, DC: 2990 Ft/töltés). Ez amolyan pilot időszak a MOL életében, tehát annyiban hasonlít a mostani helyzet az ingyenes korszakhoz, hogy sem akkor, sem most nem ösztönzik az autósokat, hogy mielőbb átadják a helyet másnak. Úgy gondolom, hogy mind a MOL-nak, mind pedig a vendégnek szoknia kell az új helyzetet. Továbbá a jelenlegi megoldás nemcsak a létező legegyszerűbb, hanem a legkényelmesebb is az e-autós számára. Mégpedig a kútkezelő segít a töltés indításában és leállításában, így nem kell bajlódni a berendezéssel. Ha probléma merül fel a töltés során, szintén segít a kútkezelő, ahogyan a telefonos ügyfélszolgálat is áll az autósok rendelkezésére (töltőoszlopok oldalán megtalálható a telefonszám) és szükség esetén távolról is újraindítható a töltő.

Ahogy megtudtuk a MOL-tól – a jelenlegi megoldás csak átmeneti. Ezért ebben az időszakban kedvezményes promóciókat vezettek és vezetnek majd be annak érdekében, hogy ellensúlyozni tudják azt a piaci helyzetet, amelyben az autósoknak megvan a lehetősége a fizetős Mol Plugee szolgáltatás helyett egy ingyenesen működő oszlopnál tölteni. Jelenleg két promócióval lehet találkozni a kutakon aki csak e-autósoknak készült:

  • Minden elektromos töltés mellé 50% kedvezmény jár az ásványvíz és az üdítőitalok árából. Sajnos a kávéra (limonádé, tejitalok) nem él a kedvezmény!
  • Minden elektromos töltés után 100 Multipont kerül jóváírásra a MOL törzsvásárlói kártyáján

Továbbá az e-töltési szolgáltatást MOL üzemanyagkártyával is fizethetjük. Hivatalos közlemény szerint: Az e-töltési lehetőség a Szolgáltatások termékkategóriába került besorolásra, melynek igénybevételi jogosultságát a kártyán szereplő termékkód 2. karaktere jelzi. Amennyiben ez 0 vagy 2-es, úgy üzemanyagkártyájával is kiegyenlítheti az e-töltési számláját. Üzemanyagkártyájának termékkód módosítását és az új kártya megrendelését elvégezheti online Kártya Központunkban vagy keresse értékesítési szakértőjét, illetve Nagykereskedelmi és Kártya Ügyfélszolgálatunkat. Fizetés során a MOL Group Gold Europe, MOL Group Gold Hungary, MOL Group Gold Hungary Prepaid, illetve a MOL Group Gift kártyák kerülnek elfogadásra.

A jövőben pedig biztos állíthatjuk, hogy további érdekes és gazdaságos promóciókkal várja majd a MOL az e-autósokat.

Információink szerint a jövő érdekes lesz a MOL-nál, ugyanis 2019 első negyedévében átállnak egy olyan megoldásra ami azonnal 6 országban (Magyarország, Szlovákia, Csehország, Románia, Horvátország, Szlovénia) lesz elérhető, a Next-E töltőtelepítések (helyszínek: www.next-e.eu) első hullámát követően (ami idén év végén, részben jövő év elején fejeződik be). Erről majd később írunk! Ezzel egy időben bevezetnek egy applikációt is, ami minden szinten meg fog felelni valamennyi ország jogszabályi és nyelvi elvárásainak, ideértve a GDPR követelményeket is.

Továbbá ami a legfontosabb a jövőre nézve, hogy ezzel egy időben egy új árazási konstrukciót is bevezet a MOL ami tudja majd kezelni a “Tesla kérdést”, azaz azaz ösztönözni fogja egyrészt a felhasználót, hogy mielőbb adja át a töltőpontot, másrészt kizárja a diszkrimináció lehetőségét a felvett kWh mennyiség tekintetében.

Biztos vagyok benne, hogy a Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. nem maga alatt akarja vágni a fát, és mindent megtesz az e-autósok érdekében is. Továbbá egy jól működő, épeszű hálózatot hoznak majd létre, amihez nekünk e-autósoknak időt kell adnunk!

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]