Az elmúlt hetekben, hónapokban már több elektromos autóvezetőben is felmerülhetett a nagy költői kérdés: mi tart ennyi ideig egy e-autó töltőjének a telepítésében és beüzemelésében?

Pár napja az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. segítségét kértem, hogy milyen göröngyös úton kell végig haladni, ha valaki töltőt akar telepíteni. Az e-Mobi egyből segített, ugyanis most nagyon belehúztak a töltők telepítésébe így bőven van tapasztalatuk! Gyorsan tegyük is tisztába ezeket a lépéseket:

  • Telepítési helyszínek kijelölése (minél hatékonyabb töltő lefedettségre törekedve). A helyszínek kijelölése a tervezett helyszín darabszámot meghaladó mennyiségű kell legyen, így például 300 helyszínhez közel 1000 darab helyszínt kell egyeztetni a területtulajdonosokkal és a DSO-kkal (területileg illetékes hálózati engedélyesekkel)
  • A telepítési helyszínekkel kapcsolatos egyeztetések lefolytatása a helyszínek tulajdonosaival, valamint a területileg illetékes hálózati engedélyesekkel.
  • A telepítési helyszínek használatára vonatkozó tulajdonosi hozzájárulások beszerzése.
  • Tulajdonosi hozzájárulás alapján hálózatfejlesztésre, hálózati csatlakozásra és a mérési pont kialakítására vonatkozó igénybejelentések benyújtása a területileg illetékes hálózati engedélyesekhez.
  • Együttműködési megállapodás megkötése a területtulajdonosokkal (testületi üléseken hagyható jóvá, így hónapokig is elhúzódhat) a kiépítendő külön méréses bekapcsoláshoz szükséges tulajdonosi jogcímigazoláshoz.
  • Elektromos hálózat csatlakozási pontig történő kiépítése, mérési pontok kialakítása. Közműegyeztetés szükséges a kiépítendő földkábelek fektetési útvonalán, forgalomtechnikai terveket is jóvá kell hagyatni, melyekre jelenleg nincs egységes rendelkezés, így területileg eltérőek az elvárások és elbírálások.
  • Töltőhelyek kialakítása (tervezés, parkoló felfestése, táblák, ütközésvédelem, “járda” a töltő körül)
  • Töltőberendezések telepítése

Az utolsó két pont részben felcserélhető a gyakorlatban annak érdekében, hogy mielőbb átadható legyen a töltőállomás használatra.

Sajnos ez a folyamat jóval bonyolultabb annál, hogy Pistabácsi odamegy egy tetszőleges helyre ahol lát egy elosztószekrényt és mellette ás egy lyukat majd a szekrényből áthúz egy kábelt amit beköt az ő általa letett töltőoszlopba és körbebetonozza! Majd örömtáncot lejt, hogy hurrá ezt is megcsináltam! Sőt, a téli időszakban(novembertől-márciusig) pedig egyáltalán nem lehet közutat vagy közutak részét képező járdák burkolatát bontani. Ezért ez az idő alapba kiesik!

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”none” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]