A márka 91 éves történetében ráadásul az első ilyen motor lesz.
Hát igen, úgy tűnik a svéd márka komolyan gondolja azt a célkitűzését, hogy 2019-től minden új piacra kerülő modellje teljesen elektromos, vagy hibrid meghajtású lesz! Jönnek az új modellek szép számban, az egyik ilyen húzó-modell lehet a SUV kategória, amiben a Volvo (is) nagyot akar villantani. Az új XC40-ből érkezhet tisztán elektromos és hibrid.
Az elektromosról január végén érkezett a hír, miszerint a 40.2-es tanulmány sorozat gyártott változata lesz a Volvo első önálló, tisztán elektromos modellje, ami 2019-ben érkezik. Ezen kívül pedig ismertették, hogy a Volvo XC40-es is a CMA padlólemezre épül ami kifejezetten sokoldalú. Akár belsőégésű, plug-in hibrid és teljesen elektromos hajtással is fel tudják szerelni.
Az XC40-es lesz a Volvo második teljesen elektromos modellje. A hatótávolság pedig NEDC mérések szerint 500 kilométer, ami valóságban 300 kilométer körül fog alakulni.
Pár hete pedig meglepő lépésre szánta el magát a Volvo, ugyanis közölték, bekerül az XC40-be a vállalat első háromhengeres erőforrása. Erről a 3 hengeresről érkezett most bővebb információ. A vállalat számításai szerint a belsőégésű motorral szerel kiadásokból 10% lesz az, amit ezzel az új 3 hengeressel társított Drive-E meghajtással fognak szerelni.
‘”A teljesen új, 1,5 literes, 3 hengeres, közvetlen-befecskendezésű motor teljes egészében házon belül lett kifejlesztve, aminél a Volvo 4 hengeres motorjainak moduláris felépítését vettük alapul. Az új 3 hengeres motort 6 sebességes kézi-váltóval fogjuk adni, opciósan választható egy 8 sebességes automata is a következő évben.
Szem előtt tartva a gazdaságosság és a környezettudatosság elveit, a 3 és a 4 hengeres motor is egy gyártósoron fog elkészülni.
Továbbá az új háromhengeres hajtásláncot szándékosan terveztük a Twin Engine plug-in hibrid autókba való beépítésre. A későbbiekben egy hibridizált, valamint tiszta elektromos hajtáslánc-opciót adhatunk az XC40-hez.”
A másik irányzat a családi szedán és kombi modellek lehetnek, egyik első fecskéje az új V60. A V60 az 5. Volvo, ami az SPA padlólemezre építkezik, akárcsak a platformtársak az XC90, S90, V90 és az XC60.
A két plug-in hibrid kiadás a kínálat csúcsáról érkezik, felszerelve egy 10.4 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal, ami nagy valószínűséggel hozza majd a 45 km hatótávot tisztán elektromos módban.
Az összkerék-meghajtás alap lesz, a 65 kW-os (87LE), az elektromos motor pedig 240 Nm nyomatékot tesz majd hozzá a 2 literes benzinmotorhoz. A teljes leadott teljesítmény attól függ, melyik verziót választjuk. (a kisebb modell limitálása valószínűleg szoftveres lesz csupán)
- Volvo V60 T6 Twin Engine – 340 LE, 590 Nm
- Volvo V60 T8 Twin Engine – 390 LE, 640 Nm
Az alábbi videó 22. percétől láthatjuk a plug-in hibrid verzió padlólemezét, az akkucsomagot és az elektromos motorokat.
Forrás: insideevs.com