Skoda Vision X Concept egy sűrített földgázzal hajtott hibrid autó lett

0

Február elején számoltunk be arról a hírről, miszerint a Skoda egy újabb tanulmánnyal rukkolna elő. Úgy néz ki, hogy el is készült ez az autó, az igazat megvallva egy kicsit meg is lepődtünk, hogy mit hoztak ki belőle.

Élőben csak holnaptól lehet megtekinteni a 88. Genfi Autószalonon, de a gyártó úgy döntött, hogy online formában már ma bemutatják az újdonságot a nagyvilágnak. A tanulmányban nagyon sok az azonosság a nagyobb Karoq és Kodiak párossal, ám néhány tanulmányelem is megtalálható a Vision X-en. Már megszokhattuk a zöldes árnyalatú fényezést, ám a feketére festett tetővel kifejezetten jól néz ki. Ezekhez tökéletesen passzol az alumínium díszítések, a fekete kiegészítők és az azonnali felismerhetőséget biztosító függőleges lamellákkal operáló hűtőrács. De több mint valószínű, hogy a sorozatgyártott változatnál ezeknél egyszerűbb megoldásra kell számítanunk. Az autó utastere teljesen egyedi lett, a műszerfalnál, az ajtópaneleknél a kormánynál, a középkonzolnál és az üléseknél számos eltérő anyag ot használtak fel. Azonban ez egyáltalán nem hátrány, a modern fiatalos kialakítás a a tabletszerű kijelzőt felvonultató infotainment kijelzőnél folytatódik, és meg sem áll a kétküllős kormány mögött megbúvó digitális műszercsoportig.

[dt_small_photos category=”skodavisionx”]

A Vision X egy különlegesnek ígérkező autó lesz, ugyanis a Skoda szerint házon belül még soha nem készült olyan autó, ami egy sűrített földgázzal és benzinnel is hajtható erőforrás mellett még egy villanymotort is felvonultat. Most ez megtörtént, a károsanyag-kibocsátás pedig a közlemény szerint kilométerenként mindössze 89 gramm lett.

A Vision X-be kerülő 1.5 literes, négyhengeres motor benzinnel és sűrített földgázzal is működésre bírható, a támogatást pedig egy hátul elhelyezett villanymotor nyújtja számára. Azonban ennyit árult el egyelőre a gyártó.

[vc_video link=”https://youtu.be/FDU0csmUCwU” align=”center”]
[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]