Minden nap használjuk a hagyományos motorokat és nem is gondolunk bele, hogy bizony egyre közeledik az idő, amikor már tiltólistán lesznek ezek a motorok. Pedig bizony eljön az idő, amikor ezekre már mint muzeális darabokra fogunk tekinteni. 

Figyelem: Ezen cikkünket folyamatosan bővítjük, ha új információ jut a birtokunkba!

Miközben egyes gyártók, mint a Toyota, Nissan vagy a Volvo egyre inkább törekszik az elektromos autózás irányába keményebben elindulni, az eladások java részét bizony még mindig a belsőégésű motorok teszik ki.
Ez csak azért lesz később nagy probléma, mert már most van egy lista, hogy melyik országok, városok vagy USA államok tervezik kitiltani területükről ezeket a gépjárműveket, amelyek benzin vagy gázolaj alapúak.

Itt egy átfogó lista, hogy mikor és hol várhatóak kitiltások:

Kína – 2030

Mivel Kina a világ legjelentősebb autófelvevő piaca, pont ennek a piacnak van meg a potenciálja, hogy jelentősen befolyásolni tudja az autógyártókat.
Pontos menetrendje még nincs, hogyan lehetne ezeket a lépéseket megtenni. Viszont az biztos, hogy nyomást kell gyakorolni a vásárlókra, hogy válasszanak elektromos meghajtást, amennyiben erre van lehetőség. 2020-ra a kínai kormány tervei közt van egy 5 millió darabos töltőhálózat létrehozása az országban, ami 2030-ra már 80 milliósra bővül. Ezzel a vidéki utazások is megoldhatóak lennének és vonzóbb lenne a tudat amikor a vevő dönt, hogy milyen technológiáért fizet a kereskedésben.

Hollandia – 2030

Néhány éve Hollandia már elég hathatós intézkedéseket vezetett be az elektromos autózás népszerűsítésére. Komoly állami támogatások kerültek bevezetésre a vásárlóknak, ám ezek fenntartása egyre költségesebb volt a Holland államnak. Ezek 2015-re nagyjából el is tűntek.
Újabb komoly tervek már készülnek a háttérben, meglátjuk mik lesznek ezek.

Kalifornia állam/USA – Kalifornia 2040

Az USA egyik innovatívabb államában a cél, hogy a széndioxid kibocsájtást 80 százalékkal csökkentsék 2050-re. Ezt nyílván a hagyományos elvű autók visszaszorításával tudnák leginkább megoldani. Ennek első jele az alábbi bejelentés, miszerint 2040-től már csak 0 széndioxid kibocsájtású jármű kaphat forgalombahelyezési engedélyt.

Egyesült Királyság – 2040

Brit tisztségviselők szintén elhatározták, hogy emelni kell az ország levegőjének minőségét. Itt viszont konkrét határvonalat is húztak, ami 2040. Teljes kitiltásról tárgyalnak, ami érinti a benzines és gázolajos autókat és a teherautókat is. 2040 után nem is engedik, hogy ilyen autókat árusítsanak majd az országban. Az addig megvásárolt belsőégésű motoros autók még használhatóak lesznek. Skócia még előbbre tervezi a kitiltást, méghozzá 2032-re.

Norvégia – 2025

Bizony, az északi országok környezettudatossága itt is megjelenik. Ők már 2025ben tervezik a hagyományos autók eladásának tiltását. Egy felmérés szerint az országban idén szeptemberben az új vásárlású autók 50%-a már hibrid vagy full elektromos hajtású. A terv szerint 2025 után már csak ilyen autókat lehet árusítani az országban.

Franciaország 2040

Hogy segítsék a globális felmelegedés elleni harcot, a Francia kormány szeretne véget vetni a hagyományos motorral szerelt autók értékesítésének 2040-re. Jelenleg az eladások csupán 4%-át teszik ki az új technológiás autók az országban. Bár ez a szám messze van a tervezettől, még van jó pár évük a franciáknak az átállásra.

EU/Németország – Tervezés alatt

Bár Németország kancellárja, Angela Merkel még nem tűzött ki konkrét dátumot, ő is azon a véleményen van, hogy a benzines/diesel autók ideje lejárt. Viszont az tisztán látszik, hogy az államfő a finomabb átmenet híve a kérdésben. Tervezik egy karbon-kredit rendszer bevezetését 2020-tól. 10 évvel később már az elvárt széndioxidkibocsájtás csökkenés személyautók esetében 25-35%, teherautók esetében 30-40%. Töltőállomások telepítésére 800millió eurót szán az Únió.

India – 2030

Mint a világ legszennyezettebb városait magáénak tudható ország tudatta, jelentős lépéseket terveznek bevezetni a légszennyezettség drasztikus csökkentése érdekében. Ezért is tervezik, hogy 2030től csak elektromos alapú autókat lehet eladni a kereskedésekben.

Párizs, Róma, Mexico Város, Madrid és Athén — 2025

A fenti városok már 2016-ban aláírtak egy globális petíciót, hogy kitiltják területükről a belsőégésű motorral szerelt autókat.
A város elöljárói remélik, hogy ez ösztönzi az autógyártókat, hogy jobb és több elektromos autót gyártsanak.

Brüsszel – 2030

A legújabb határozat értelmében 2030-ig minden dízel autót kitiltanak majd a város területéről. 2025 után már csak az EURO6 besorolású járművek hajthatnak be Brüsszel közigazgatási határán belülre, ám 2030 után nincs kivétel, minden belsőégésű motorral szerelt jármű a tiltás hatálya alá kerül.

Hamburg – 2018 május 31.

A hatóság közleménye szerint az Altona nevű városrészben vezetnek be korlátozást, május 31-től két útszakaszon, nagyjából 2,2 kilométer hosszúságban.

Az egyik nagy forgalmú altonai főútvonal, a Max Brauer Allee egy 580 méteres szakaszáról valamennyi járművet kitiltják, amelynek dízelmotorja az Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású, egy másik forgalmas utca, a Stresemannstrasse egy 1,6 kilométeres szakaszáról pedig az Euro 6-osnál alacsonyabb besorolású motorral üzemelő, 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókat tiltják ki. A korlátozásra és az elkerülő útvonalakra száznál is több közlekedési táblával hívják fel a közlekedők figyelmét.

Tekintve, hogy ez kiemelt fontosságú téma, egy folyamatosan frissülő menüpontot hoztunk neki létre a Kisokos menüpont alatt!

Forrás: inseideevs.com