Hat elektromos autóval tarolja le Európát a kínai BYD

0

Bár sok európai gyártó, köztük a Volkswagen Csoport is úgy vélekedik, hogy nincs miért félni a kínai elektromos autók dömpingjétől, de titkon azért egy egész német csapat lehet ráállítva a kínai autógyártók minden Európában történt lépésére.

Ezek közül is a BYD érdemli meg a legnagyobb figyelmet, hiszen a kínai órás mellett nincs sok esélye más gyártónak jelentős szerepet kiharapni a BEV-értékesítésének tortájából. Egyedül Elon Musk és a Tesla képes lépést tartani a kínaiakkal.

Éppen ezért fontos lépés az, hogy a müncheni IAA Mobility-n is jelen volt a BYD és egy igen szép portfóliót vonultatott fel, az európai jelenlétük bővítése céljából. A kínaiak ugyanis bemutatták az összes olyan elektromos modelljüket a kiállításon, amit Európába szánnak. Továbbá lerántották a leplet a BYD Seal és a BYD Dolphin modellek teljes műszaki specifikációjáról. Ha pedig ez nem lenne elég, az általuk alapított Denza márka hivatalosan is debütált Münchenben, mint Európába érkező vadonatúj autómárka.

A BYD müncheni standján ott voltak kiállítva az Atto 3, a Tang és Han elektromos modellek, de az európai kínálatban viszonylag új, korábban bejelentett 800 voltos Seal és Dolphin elektromos járművek is egyaránt láthatóak voltak a kiállításon. Az utóbbi kettő EU-s árait már június óta tudni: ezek 29 990 és 37 740 eurótól vihetők haza.

A hatodik BYD elektromos modell a Seal U típusjelzésű, teljesen új, elektromos autó lesz, ami méreteit tekintve a D-szegmensben helyezkedik el. A Seal U Európában 2024 első felében kerül piacra, ám a BYD még nem hozta nyilvánosságra az árakat. Ha a Seal U-t önálló modellnek számítjuk, a BYD sorozat európai kínálata hat elektromos modellből áll majd.

BYD Seal U

Ezen modellek mellett tette tiszteletét Európában a Denza nevű márka is, ami mögött a BYD áll. A bemutatkozás tiszteletére a Denza D9 MPV érkezett meg Münchenbe, ami egy 7 üléses (2+2+3) kisbusz tulajdonképpen „kényelmi, biztonsági és teljesítménybeli újítások sokaságával” – írja a BYD. A Denza prémium megközelítése a BYD és az akkori Daimler csoport 50:50 arányú vegyesvállalatában gyökerezik. A márka azonban sokáig nem volt túl sikeres Kínában, így a német csoport 2021 decemberében tíz százalékra csökkentette részesedését. A BYD irányítása alatt pedig a Denza prémiummárkává fejlődött. Első modelljük az említett D9 volt, amit azóta Kínában már egy újabb is követett (N7SUV).

Denza D9

Árak tekintetében is hozott a BYD némi boldogságot, ugyanis számos felszereltségi szint és ár egyaránt kiderült a kiállításon. A BYD Dolphin Comfort és Design nevű felszereltségi szinteken érkeznek, 60,4 kWh-s akkumulátorral szerelve. A kisebb, 44,9 kWh-s akkumulátorral szerelt Active és Boost változat 2024 első negyedévében érkezik az öreg kontinensre. Az Active várhatóan bruttó 30 990 euróba, a német támogatás („Umweltbonus”) levonása után pedig 28 590 euróba fog kerülni.

BYD Dolphin

A Tesla Model 3 riválisa, a BYD Seal, egy elektromos középkategóriás szedán 44 900 euróért, illetve 50 990 euróért ami Design és Excellence kivitelekben kapható Németországban. Azonban a környezetvédelmi bónusz gyártói részesedését hozzáadták az árakhoz, így a bruttó listaárhoz további 2677 euró (2250 euró gyártói részesedés plusz 19 százalék áfa) kerül hozzáadásra, ami végül 47 577 eurónak felel meg a Design, és 53 667 eurónak az Excellence szinten.

A Seal Design egy hátsókerék-hajtású modell, mindössze egyetlen villanymotorral (230 kW), míg a Seal Excellence egy lényegesen erősebb összkerékhajtással rendelkezik, két motorral és 390 kW rendszerteljesítménnyel. Az akkumulátor (BYD Blade Battery LFP cellákkal CTB technológiával) mindkét esetben 82,5 kWh kapacitású, ami 570 vagy 520 kilométeres WLTP hatótávolságot eredményez. A BYD Seal az első olyan jármű, amely a BYD CTB (Cell-to-Body) technológiáját használja. A technológia lényege, hogy integrálja a karosszériát és a Blade cellákat a nagyobb szerkezeti szilárdság érdekében.

BYD Seal

Michael Shu, a BYD Europe ügyvezető igazgatója is örült a lehetőségeknek Münchenben:

„Csak tizenkét hónapja mutattuk be márkánkat Európában, és kevesebb mint egy év alatt 15 európai országban hoztuk létre márkánk jelenlétét, és több mint 140 üzletet nyitottunk. A legjobb kereskedő partnerekkel együttműködve azon dolgozunk, hogy egy olyan hálózatot hozzunk létre, amely prémium ügyfélszolgálatokat és kiskereskedelmi élményeket nyújt.”

A hírek szerint a BYD 2025-től elektromos járműveket szeretne gyártani Európában, ezért Németországban, Franciaországban és Spanyolországban keresett helyszíneket. Az Egyesült Királyságot a Brexit miatt már korán kizárták termelési központként, azonban értékesítési piacként továbbra is számítanak a szigetországra.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!