A kínai SERES márka nem feltétlenül hangozhat annyira ismerősen, mint mondjuk a BYD, vagy éppen a NIO. Meg kell említeni, hogy a SERES is szép számmal gyárt elektromos autókat, ráadásul már két olyan e-autójuk is van, amit nem csak Kínában, de Európában is meg lehet vásárolni.
Talán éppen ezért a SERES (ami a kínai Sokon csoport egyik márkája) úgy döntött, hogy körbe turnézza Európát és ahol lehet, megismerteti az érdeklődőket a márkával. A “Europe Grand Tour” elnevezésű eseménysorozat indulását ráadásul egybekötötték a második olyan elektromos autójuk bevezetésével, amit Európába hoznak, ez a SERES 5.
A turné során olyan országokat jár be a SERES csapata, mint Norvégia, Olaszország, Spanyolország, Franciaország, vagy éppen Németország. Összesen 21 országba látogatnak majd el, 25 nap alatt. A SERES 5 európai premierje tehát a napokban zajlott le Norvégiában, Bergen városában, melynek során egy kis ünnepség keretein belül át is adtak néhány darabot a szerencsés előrendelőknek.
A SERES 5-ben két e-motor dolgozik, elöl egy aszinkron, míg hátul egy permanensen hajtott egység. Így összesen akár 430 kW lehet a leadott teljesítmény és 960 Nm a nyomaték. Ezen értékekkel 3,7 másodperc alatt futja meg a 0-100 km/h gyorsulást. Az élvezetes vezetési élményért első kettős lengőkar és hátul többlengőkaros független felfüggesztés várja a leendő tulajdonosokat.
Érdekesség, hogy a SERES 5-ből van range extenderes változat is, amivel több, mint 1000 km-t lehet elmenni, amennyiben tele a tank. Míg Európában tisztán elektromos SUV-ként jelenik meg három különböző változatban: Standard 2WD, Premium 4WD és Flagship 4WD modellekként.
Az alapkivitelű standard 2WD modellnél egy 80 kWh-s LFP akkumulátor biztosítja az 500 kilométeres WLTP hatótávolságot. A csúcsváltozatú 4WD modellnél 430 kW 960 Nm nyomaték áll rendelkezésre és a 90 kWh-s félszilárd akkuval 530 WLTP szerinti hatótávot írnak a SERES mérnökei. Az akkumulátortechnológiáról további részletek azonban nem derülnek ki a gyártó mellékelt sajtóközleményéből.
A SERES 5 európai premierje 2023 januárjában volt a Brüsszeli Autószalonon. Hozzánk a Kínában SF5 néven árult hibrid került végül SERES 5 néven, de tisztán elektromos hajtáslánccal szerelve. Akkor a SERES az 5-ös modelljének az alapváltozatának indulási árait 63 900 eurós, míg az összkerékhajtású Premium és Flagship változatok esetében pedig 67 900 eurós, illetve 74 900 eurós indulóárat jelenít meg.