Átadták az első kínai SERES elektromos autókat Európában

0

A kínai SERES márka nem feltétlenül hangozhat annyira ismerősen, mint mondjuk a BYD, vagy éppen a NIO. Meg kell említeni, hogy a SERES is szép számmal gyárt elektromos autókat, ráadásul már két olyan e-autójuk is van, amit nem csak Kínában, de Európában is meg lehet vásárolni.

Talán éppen ezért a SERES (ami a kínai Sokon csoport egyik márkája) úgy döntött, hogy körbe turnézza Európát és ahol lehet, megismerteti az érdeklődőket a márkával. A “Europe Grand Tour” elnevezésű eseménysorozat indulását ráadásul egybekötötték a második olyan elektromos autójuk bevezetésével, amit Európába hoznak, ez a SERES 5.

A turné során olyan országokat jár be a SERES csapata, mint Norvégia, Olaszország, Spanyolország, Franciaország, vagy éppen Németország. Összesen 21 országba látogatnak majd el, 25 nap alatt. A SERES 5 európai premierje tehát a napokban zajlott le Norvégiában, Bergen városában, melynek során egy kis ünnepség keretein belül át is adtak néhány darabot a szerencsés előrendelőknek.

A SERES 5-ben két e-motor dolgozik, elöl egy aszinkron, míg hátul egy permanensen hajtott egység. Így összesen akár 430 kW lehet a leadott teljesítmény és 960 Nm a nyomaték. Ezen értékekkel 3,7 másodperc alatt futja meg a 0-100 km/h gyorsulást. Az élvezetes vezetési élményért első kettős lengőkar és hátul többlengőkaros független felfüggesztés várja a leendő tulajdonosokat.

Érdekesség, hogy a SERES 5-ből van range extenderes változat is, amivel több, mint 1000 km-t lehet elmenni, amennyiben tele a tank. Míg Európában tisztán elektromos SUV-ként jelenik meg három különböző változatban: Standard 2WD, Premium 4WD és Flagship 4WD modellekként.

Az alapkivitelű standard 2WD modellnél egy 80 kWh-s LFP akkumulátor biztosítja az 500 kilométeres WLTP hatótávolságot. A csúcsváltozatú 4WD modellnél 430 kW 960 Nm nyomaték áll rendelkezésre és a 90 kWh-s félszilárd akkuval 530 WLTP szerinti hatótávot írnak a SERES mérnökei. Az akkumulátortechnológiáról további részletek azonban nem derülnek ki a gyártó mellékelt sajtóközleményéből. 

A SERES 5 európai premierje 2023 januárjában volt a Brüsszeli Autószalonon. Hozzánk a Kínában SF5 néven árult hibrid került végül SERES 5 néven, de tisztán elektromos hajtáslánccal szerelve. Akkor a SERES az 5-ös modelljének az alapváltozatának indulási árait 63 900 eurós, míg az összkerékhajtású Premium és Flagship változatok esetében pedig 67 900 eurós, illetve 74 900 eurós indulóárat jelenít meg.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!