A luxusautó márkák közül a Porsche az egyik aki jelenleg mindent megtesz annak érdekében, hogy a jövőben minél több elektromos autót találhassunk a portfoliójában. A Taycan kirobbanó siker lett és ennek örömére döntött úgy a Porsche, hogy innen már nincs visszaút. További sikeres, ma még csak belsőégésű motorral szerelt típusokat állítanak át elektromos meghajtásra, többek között a már most is népszerű Macant.
A sok elektromos autóhoz persze akkumulátorra is szükség lesz, így a Porsche is belátta, hogy nem támaszkodhat csak külsős gyártókra. 2020 nyarán ezért vegyesvállalatot alapított a szintén német Customcells-szel, ez lett a Cellforce Group. A vállalat már induláskor megkapta az IPCEI (Important Project of Common European Interest) besorolást, ami egyet jelent az EU kiemelt figyelmével. Mint IPCEI projekt, a német államtól komoly összeget tudhatott magáénak a Cellforce Group.
Azóta eltelt néhány év és az elektromos autók térnyerése minden várakozást megdöntött. A Porsche is látja a folyamatokat. Legalábbis a német Manager Magazin szerint a Porsche-nak jóval több akkucellára lesz szüksége, mint amit 2021-ban kigondolt magának. Ennek érdekében pedig meg is tette a szükséges lépéseket, ami itt úgy értendő, hogy az egykor közösen alapított vegyesvállalatot májusban már 100 százalékban saját irányítása alá vonta a Porsche.
A linkelt cikk bennfentesekre hivatkozva számolt be a lépésről. A hivatalos megerősítés mindkét oldalról még várat magára. Továbbá az üzleti magazin felfedte, hogy a németországi Reutlingen-Nord/Kirchentellinsfurt gazdasági régióban található, egykor közös akkumulátorfejlesztő és -gyártó üzemükben kapacitásbővítés is lesz. A gyárat eredetileg csupán évi 100 MWh gyártói kapacitásra tervezték be, ám mostantól 20 gigawattóra éves kapacitásra számít innen a Porsche. A Manager Magazin azt írja, hogy a Porschének valószínűleg több mint egymilliárd eurót kellene ennek érdekében befektetnie az üzembe. A sorozatgyártás Reutlingen-Kirchentellinsfurt körzetében 2024 tavaszán indulhat, kezdetben kis mennyiségben. A nagyüzemi termelés ezután két-három éven belül érheti el a most célul kitűzött 20 GWh kapacitást, már persze ha valóban igaz a hír.
Ha a Manager Magazin által feltárt részletek helytállónak bizonyulnak, a Porsche lenne az első olyan luxusautógyártó, amely nagy léptékben építene saját cellákat elektromos autóihoz. Elképzelhető, hogy a közelmúltban bemutatott Mission X hiperautó koncepció egy esetleges szériaváltozatában is ezek kerülnének majd. A Porsche jelenleg az LG Energy Solution cégtől szerezi be cellái többségét.