Az évtized közepétől saját platformon alapuló tisztán elektromos autókat szeretne a Ford bevezetni Európában. Martin Sander, a Ford elektromosautó-fejlesztési menedzsere szerint a fejlesztési munka nagy része azonban Európán kívül zajlik majd.
Bizonyára emlékezünk arra, hogy a Ford a Volkswagennel kötött megállapodás keretében 2023-ra és 2024-re két tisztán elektromos MEB-alapú Ford bevezetését tűzte ki célul. A VW platformjain alapuló elektromos autókból egyenként 600 000 darabot akar gyártani a Ford.
Sander szerint annak ellenére, hogy még nem született meg a végeleges döntés a VW-nel az elektromos autókkal kapcsolatos együttműködés jövőjéről, a Ford arra készül, hogy saját platformra váltson a jövő európai elektromos autói számára. A Ford „nyitott” arra, hogy a jövő járműveit más rendszerre építse. Ezek akár jöhetnek a Volkswagentől vagy akár „egy másik vállalattól”.
Továbbá a Ford elektromosautó-fejlesztési menedzsere kitért arra is, hogy az új elektromos autó platformot nem Európában, hanem az USA-ban fogják kifejleszteni. Ahogy az Audi ex-menedzsere elmondta a Financial Timesnak, az új platform „nagyon sokoldalú és nagyon erős” lesz. A projekt azonban még korai fázisban van: „Minden lehetséges lehetőséget megvizsgálunk, meddig mehetünk el, mely szegmenseket fedhetjük le vele” – idézi Sander.
A Ford egyelőre „nem a belépő szintű járműveket vizsgálják”, hanem a nagyobb járműszegmens alá terveznék meg a saját padlólemezt. Sander szerint azonban a Ford változtathat ezen az elgondolásán amennyiben az akkumulátorköltségek „kellően lecsökkennek.”
A Ford arra számít, hogy 2025-től profitot termel az európai elektromosautó-részlegével. Ha a kereslet a vártnál gyorsabban terelődik az elektromos autók felé, a Ford 2030 előtt kivonhatja a forgalomból a benzines és hibrid modelljeit. „Amíg ügyfeleink akarják” – mondta a Ford menedzsere. „Ha 2028-ban azt látjuk, hogy nincs kereslet a belsőégésű autókra, akkor talán lépünk.” Sander azonban nem hiszi, hogy az EU 2035-re tervezett szabályozásának bármilyen hatása lesz. Mondván, ez „nagyon elméleti beszélgetés, nem hiszem, hogy 2035-ben nagy számban fognak majd keresni belsőégésű járműveket”.