Elsőként a Mercedes kínálhat 3-as szintű önvezetést az Egyesült Államokban

0

Nem szűkölködött az újdonságokban a Mercedes-Benz standja az idei Consumer Electronics Show (CES) szakkiállításon. A német luxusmárka itt jelentette be, hogy saját, nagyteljesítményű töltőhálózatot akar építeni az Egyesült Államokban, majd Európában.

Az egyenként 350 kilowatt teljesítményű, összesen 2 500 töltőcsatlakozóval felszerelt gyorstöltőhálózat kiépítésére 1 milliárd eurót fordít a társaság az évtized végéig. Mondta újságíróknak Ola Källenius, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának elnöke. A beruházással a német autógyártó az amerikai elektromosautó piac vezetőjével, a Teslával kívánja felvenni a versenyt, amely jelenleg minegy 40 ezer töltőponttal rendelkezik globálisan.

A lokációtól függően 4 és 12 közötti csatlakozóval felszerelt töltőállomások nem csak a Mercedes márkatulajdonosok számára lesznek elérhetők, de a Mercedes tulajdonosok „előnyben részesülnek”, ugyanis előre lefoglalhatják majd a töltőpontokat.

Azonban egy másik érdekes hír is nyilvánosságra került a CES alkalmával, melyre a Mercedes már jó ideje készül. Mégpedig a Mercedes-Benz lesz az első olyan autógyártó vállalat, amely tanúsított 3-as szintű önvezető rendszert kínálhat az Egyesült Államokban.

A Mercedes még 2022-ben kezdte el értékesíteni a Drive Pilot névre keresztelt csúcskategóriás autonóm vezetési rendszerét Németországban, miután megkapta az első megfelelőségi tanúsítványát. Most pedig a CES alatt jelenttette be a német vállalat, hogy a Drive Pilot rendszerét Nevada állam jóváhagyta és arra várnak, hogy az amerikai állam kiadja a hivatalos megfelelőségi tanúsítványt, ami „két héten belül” megtörténik. Áll a Mercedes sajtóközleményében. Azonban a Mercedes Nevada államon kívül hamarosan akár Kaliforniában is megkaphatja az engedélyeket.

A Drive Pilot lehetővé teszi, hogy bizonyos helyeken és forgalmi szituációkban a vezető elengedje a kormányt akár huzamosabb ideig is, azzal a feltétellel, hogy amikor a kocsi jelzi a kormányon lévő LED-ekkel, hogy visszaadja az irányítást, akkor képes legyen azt azonnal visszavenni.

Továbbá a Mercedes az Automatic Lane Change (ALC) szolgáltatását is engedélyezi Észak-Amerikában. Ennek lényege, hogy az autó automatikus sávváltást kezdeményez, ha lassabb járművet észlel maga előtt az autó. És automatikus sávváltással segíti a sofőrt egy autópálya lehajtójánál.

A Drive Pilot jelenleg a Mercedes-Benz S-osztályú és EQS szedánokon érhető el Európában.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!