A Porsche 2024-ben mutatja be az első teljesen elektromos SUV-ját, a Macan EV-t, amely az autógyártó szerint „a legsportosabb modell lesz szegmensében”.
Az elektromos Macan érkezése már nem újkeletű, egészen 2019-ig visszarepülhetünk az időben mikor először kiejtette az elektromos Macan nevét a Porsche. Az utóbbi időben pedig egyre több információ kerül elő a következő elektromos Porsche járműről, igaz, legutóbbi megjelenésében arról írtunk, hogy valószínű, hogy késni fog a megjelenése. Mindez igaznak bizonyult, ugyanis a Porsche még egy évvel kitolja a megjelenést. Azonban a vállalat végre említett néhány fontos dolgot arról, hogy mit is várhatunk a régóta várt Macan EV-től.
A Porsche elektromos „hóbortja” a Taycan megjelenésével kezdődött, ami hatalmas sikert aratott a Porsche számára. Mindezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a múlt héten gyártotta le a százezredik elektromos modelljét.
Kevin Giek, a Taycan modellsorozatért felelős alelnöke így nyilatkozott: „A Taycannal kimondottan sikeresen kezdtük meg az elektromos korszakot.”
A Porsche azonban egyáltalán nem akar lassítani. Az autógyártó már a 2024 utáni Macan EV sikerére építi fel a következő elektromos modelljei gyártását. Továbbá a Volkswagen vezérigazgatójával, Oliver Blume-mal az élen a Porsche arra számít, hogy 2025-re a teljes eladások legalább fele tisztán elektromos modellekből fog számtani, majd 2030-ra 80%-ra fog mindez emelkedni.
A 2024-ben piacra kerülő Macan EV valószínüleg egyik kulcsszereplője lesz annak a játszmának, hogy a Porsche elérje ezeket a vállalásait. Nem is meglepő, hisz az elektromos Macan tudása várhatóan lenyűgöző lesz.
A Macan természetesen az Audival közösen kifejlesztett Premium Platform Electric (PPE) padlólemezen kap helyet, így az elektromos Porsche SUV 800 V-os rendszert használ, míg a padlólemezben egy 100 kWh-s akkumulátorcsomag kap helyet. A Porsche szerint ez egy ideális méret a kiváló hatótávolsághoz és teljesítményhez.
Továbbá a Porsche azt is elárulta, hogy tovább javítják a töltési teljesítményt, még a Taycan 270 kW-os töltési teljesítményét is le akarják pipálni. Nagyjából 25 perc alatt szeretné a Porsche ha a Macan EV 5%-ról 80%-ra töltene.
A PPE padlólemezből adódóan a Porsche hátsó és összkerékhajtással is piacra akarja dobni a Macant. A két folyadékhűtéses motor akár 603 lóerőre is képes lehet. Továbbá a Porsche mérnökei a szilícium félvezetőket is szilícium-karbidra cseréli, ami jobban megfelel a nagyobb teljesítményű modellekhez.
A Porsche kiemelte a 911-esre emlékeztető részletet, hogy a hátsó villanymotor a hátsó tengely mögé került, így az autó súlyeloszlása 48/52 lett, ami a Porsche szerint javítja az autó kigyorsítás közbeni stabilitását, a szerkezeti merevséget pedig növeli, hogy a villanymotor négy ponton közvetlenül kapcsolódik a kocsitesthez.
A tisztán elektromos Porsche Macan szállítása 2024-ben kezdődhet meg, míg a megjelenést 2023 végére tervezi a Porsche.