Jelentősen nagyobb akkumulátorral frissült a BYD Tang

0

A BYD bemutatta teljesen elektromos Tang SUV modelljének frissítését, mely jóval nagyobb akkumulátorral kerül a kínai és az európai piacra.

A kínai autógyártás egyik nagyágyúja a BYD, akik csupán néhány éve kezdtek el komolyabban foglalkozni az elektromos autózással, de rögtön felismerték a lehetőségeket és ma már ott tartunk, hogy a BYD lépte meg azt elsőként a világon, hogy teljesen leállította a belsőégésű motoros autók gyártását. Az ilyen erőforrások legrosszabb esetben is egy PHEV hajtáslánc részét képezhetik csupán.

A fejlesztések és a gyártás átalakítása csupán az egyik alapköve a BYD sikerének, a másik pedig az, hogy sikerrel kezdték meg az európai terjeszkedést. Első itteni elektromos autójuk pedig a Tang SUV sikerrel vette be Norvégiát és az ottani vásárlókat. A Tang első példányai tavaly nyáron érkeztek meg az északi országba és azóta is keresik a norvég vásárlók.

A Tang azóta is sikert sekerre halmoz. Azonban a BYD úgy gondolta, ideje frissíteni a Tang modellt, belső tudás és külső tekintetében egyaránt. Az akár 6, vagy hét üléssel is kérhető SUV a 2022-es modellévben leginkább az elején újul meg. A bal oldali képen a jelenlegi, míg a jobb oldalin a frissítés látható.

A megújulásról egyelőre csak a kínai médiumok írtak. Belső tudás szempontjából egy nagyobb akkumulátorpakk várja a vásárlókat, ami nem az első ilyen lépés a Tang életében. Az első verziós akkupakk 82,2 kWh, a második 86,4 kWh kapacitású volt, míg a legújabb kivitelek már 108,8 kWh-val gazdálkodhatnak. Ezzel a kapacitással és az egy motoros kivitellel akár 730 km-t is meg tud tenni a Tang, persze ezt a Kínában érvényes CLTC szabvány szerint kell érteni.

A Tang nem csak egy motorral kapható, hanem dupla motoros, összkerekes kivitelben is. Az ilyen darabok 380 kW teljesítményt tudnak felmutatni, 635 km (CLTC szerint) hatótávval. Sajnos az új akkupakk esetében sem tudni semmit a kémiáról, vagy éppen annak szerkezeti felépítéséről, de abban biztosak lehetünk, hogy a BYD a saját Blade celláit építi be a Tang gyomrába. Ezért az LFP kémia is szinte biztosra vehető.

A kínai árakról már vannak értesülések, ezek 40.300 és 50.400 euróról beszélnek, míg az európai árakról még pletyka sincs. A jelenlegi Tang Norvégiában 57.760 eurótól indul.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!