Az Audi közel 18 milliárd eurót költene villanyosításra a jövőben, mindez egyértelmű jele annak, hogy a négykarikás vállalat az elektromobilitásban látja a jövőt.
Kitűnően zárhatja a 2021-es évet az Audi, legalábbis ami az elektromos autók bemutatását illeti. A négykarikás vállalat idén megduplázta a tisztán elektromos autókból álló termékportfólióját, ugyanis megérkezett az e-tron GT és az RS, majd a Q4 e-tron és a Q4 e-tron Sportback.
Említésre méltó, hogy ezekkel az elektromos modellekkel az Audi idén több elektromos autót hozott forgalomba, mint belsőégésű modellt. A következő öt évben pedig még jobban felgyorsítaná az Audi az általa „fenntartható prémium mobilitásnak” nevezett irányt a tervezett beruházásokkal és gyár átalakításokkal.
Most viszont a vállalat ígéretet tett arra, hogy a jövőbeni projektekre fordított összeget 37 milliárd euróra növeli. Ebből az összegből 18 milliárd euró jutna az elektromosításra. Mindez pedig egyértelmű jele annak, hogy merre látja a jövőt az Audi.
A négykarikás vállalat célja, hogy 2025-re több mint 20 teljesen elektromos modell szerepeljen a kínálatukban. Továbbá 2026-tól csak teljesen elektromos hajtású modelleket dobna piacra szerte a világban, ezzel egyidőben pedig fokozatosan kivonul a belsőégésű motorok gyártásából az Audi.
Továbbá a töltő infrastruktúra fejlesztésében is aktív szerepet vállalna az ingolstadti vállalat. Erre kiváló példa a december 23-án megnyílt töltőközpontjuk Nürnbergben. Valamint az e-tron Charging szolgáltatás ami jelenleg 26 európai országban mintegy 290.000 töltőpontot foglal magában.