A kínai XPeng elektromosautó-gyártó vállalat a norvégiai debütálása után jövőre Svédországban, Dániában és Hollandiában is megjelenik.
A kínai elektromos autók már itt vannak a kontinensen, ez nem vitás. Népszerűségük folyamatosan nő otthon és nálunk, Európában egyaránt. Ez nagyban köszönhető annak is, hogy teljesen versenyképes minőséget kínálnak ezek a márkák versenyképes áron. Ezért könnyedén esik csábításba a leendő vásárló, hogy melyik márka konfigurátorát nyissa meg.
A kínai XPeng pontosan így van ezzel. A kezdetben lesajnált startup mára igen komoly tényező az elektromos autók piacán. Minden más gyártónak számolnia kell velük, még a nagy múltú európai gyártóknak is. Az XPeng egy ideje szintén elérhető Norvégiában és már megjelenésükkor tudható volt, hogy itt nem fognak megállni. Az amerikai CNBC egy érdekes cikket közölt, amiben a márka alelnöke, Brian Gu beszélt a további, elsősorban a további terjeszkedésre vonatkozó tervekről.
A riport értelmében az XPeng azzal számol, hogy hamarosan gyártói kapacitásának a felét a tengerentúlon fogja értékesíteni, ami egyelőre az XPeng számára leginkább Európát jelenti. Azt nem határozta meg, hogy mikorra akarják ezt a célkitűzést elérni. Azt azonban tudni lehet, hogy Norvégia után Svédország, Dánia és Hollandia kerül a márka célkeresztjébe. Míg a Anglia és az Egyesült Államok egyelőre nem nagyon számíthat a kínai márka eljövetelére.
Az XPeng típusok tekintetében elmondható, hogy 2020 decembere óta érhető el a G3 SUV, míg az idei év novemberében már a P7 szedán is elérhető a norvég vásárlóknak. A 2022-es évre vonatkozó terveiről egyelőre nem beszélt az XPeng, de kíváncsian várjuk, melyik országban mikor és milyen modellekkel készül a kínai gyártó. Ami biztos, hogy a norvég eladások 77 százalékát viszi el a P7 szedán, míg a maradék 23 százalék jut a G3 SUV-nak. Hamarosan pedig érkezik kontinensünkre a P5 szedán és a brutális méretekkel megáldott G9, amivel további vásárlók érkezhetnek meg az XPeng kasszájához.
A G9 a XPeng új X-EEA 3.0-s padlólemezére épül fel, mely komponensei a ma elérhető legnagyobb fokú integrációt valósítják meg. Természetesen az új padlólemez is hozza a már alapnak számító 800 V-os rendszerfeszültséget. Az XPeng szerint a G9 egy arra alkalmas töltőn 5 perc alatt 200 km hatótávot is képes lesz magába szippantani.